پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6194
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۹
اندازه متن

پور ابراهیمی: اصلی‌ترین دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر، فقر مطلق است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر با موضوعات اقتصادی گره خورده است، گفت: بخش اعظم زندانیان و به عبارتی حدود ۷۰ درصد دلیل حضور افراد در زندان مربوط به مواد مخدر است.
اصلی‌ترین دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر، فقر مطلق

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرگزاری برنا؛ محمدرضا پورابراهیمی‌ در نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور با اشاره به اینکه اصلی‌ترین دلایل ایجاد جرم مربوط به مواد مخدر، فقر مطلق است، افزود: متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی برخی از خانواده‌ها درگیر موضوع مواد مخدر می‌شوند لذا برای پیشگیری از این مسئله باید با فقر مقابله کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه توانمندسازی اقتصادی یکی از موضوعات اساسی جهت پیشگیری و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر است، بیان کرد: همه چیز را نباید به مذاکرات گره زده و این مسئله بیچارگی اقتصادی ایجاد می‌کند. باید بتوان بخش خصوصی را در اقتصاد قوی و تحولات پایه‌ای ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم خبرهای کامل‌تری روزهای آتی از موضوع مذاکرات داشته باشیم، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری امیدواریم سریع‌تر موضوعات حل شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: حتی اگر کل مسائل اقتصادی کشور رفع شود اگر ناترازی بودجه برطرف نشود موتور تولید تورم روشن و کاهش ارزش پول ملی را همچنان شاهد خواهیم بود ناترازی بودجه و ناترازی نظام بانکی از مشکلات است و باید بتوان آن‌ها را برطرف کرد.

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر