پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6187
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۵۳
اندازه متن
قادری در گفت‌وگو با مهر مطرح کرد؛

آماری از میزان شیوع اعتیاد یا والدین معتاد نداریم

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اطلاعات چندانی از میزان شیوع انواع مواد مخدر یا برخورد با والدین معتاد نداریم.
آماری از میزان شیوع اعتیاد یا والدین معتاد نداریم

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرنگار مهر، در مقوله پیشگیری از ابتلاء به مواد مخدر، یکی از مؤثرترین راه‌کارهای پیشنهادی، آگاه‌سازی خانواده‌ها و والدین برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان است.

کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد «والد آگاه، فرزند ایمن» هم با هدف آگاه‌سازی خانواده‌ها و آشنایی والدین با مواد مخدر و روش‌های پیشگیری از اعتیاد فرزندان آغاز شده است.

اگر چه در بسیاری از موارد این والدین معتاد هستند که فرزندانشان را به اعتیاد دچار می‌کنند اما در بسیاری از موارد خصوصاً در خانواده‌هایی که پدر و مادر هیچ گاه به سمت دود و اعتیاد نرفته‌اند؛ عدم آشنایی والدین با مواد مخدر می‌تواند زمینه ساز ابتلای فرزندان به این بلای خانمان سوز را فراهم آورد.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیگیری مواردی همچون رهایی فرزندان از والدین معتاد را باید از دست اندرکاران اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر جویا شد؛ گفت: مسئولان دیگر حوزه‌ها باید در گزارش دهند تا در حوزه‌های فرهنگی و اقدام و عمل نتایجی را که در چند سال اخیر اقداماتی را که انجام دادند اعلام کنند. سازمان بهزیستی اطلاعات چندانی از میزان شیوع انواع مواد مخدر یا برخورد با والدین معتاد ندارد.

مبارزه بهزیستی با مواد مخدر در حوزه پیشگیری است

رئیس سازمان بهزیستی افزود: مبارزه بهزیستی با مواد مخدر در حوزه پیشگیری و فرهنگی است. در فضای پیشگیری از مواد مخدر با توجه به اینکه در حوزه فرهنگی و پیشگیری همکاران ما سال‌هاست فعالیت دارند؛ ۱۵ روز به کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد «والد آگاه، فرزند ایمن» اختصاص داده شده است. امیدواریم این کارزار بتواند در محیط‌ها و نقاط هدف ما اثر وضعی و مطلوب خود را داشته باشد و ما برای سال آینده گزارش این کار را خواهیم گرفت تا میزان اثربخشی حداکثری آن مشخص شود.

قادری تاکید کرد: برای آگاهی والدین و فرزندان که در جامعه، خانواده و در مدارس هستند؛ تلاش می‌کنیم تا حداکثر روشنگری را داشته باشیم.

آماری از میزان شیوع اعتیاد یا والدین معتاد نداریم


آماری از میزان شیوع اعتیاد یا والدین معتاد نداریم

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی متریک نیست؛ افزود: این‌که ما بتوانیم با یک شاخص کار فرهنگی را رصد کنیم؛ ممکن نیست. اما به هر حال ما باید حرکت وضعی و تأثیر اقدام فرهنگی خود را رصد کنیم؛ لذا در فضای مجازی یا در فضای حقیقی و مکان‌های مختلف این کارزار به صورت بازخوردی خواهد بود یعنی بازخورد جامعه هدف مشخص خواهد شد.

قادری خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد برای جلسات آینده بتوان بررسی میزان اثرگذاری کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد «والد آگاه، فرزند ایمن» را در دستور کار قرار داد که این کارزار چه نتایج و چه تأثیراتی داشته است.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر