پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6154
۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹
اندازه متن
مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی اعلام کرد؛

افتتاح دومین مرکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوان کشور در مشهد

مشهد ـ مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی دومین استان در کشور است که مرکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوان در آن راه اندازی می‌شود.
افتتاح دومین مرکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوا

به گزارش ادنا و به نقل از خبرگزاری مهر، محمد حسین صالحی به تلاش چندین ماهه برای راه اندازی مرکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوان اشاره و اظهار کرد: خراسان رضوی دومین استان در کشور است که این مرکز در آن راه اندازی می‌شود.

مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه این مرکز به دختران ۹ تا ۱۹ سال خدمات رسانی می‌کند، گفت: جمعیت هدف این مرکز دختران در معرض آسیب هستند.

وی بیان کرد: این دختران نوجوان از طریق آموزش و پرورش، بهزیستی و تیم‌های سیار خود مرکز، به این مرکز هدایت می‌شوند و در صورت نیاز به حمایت به دستگاه‌های حمایتی هم معرفی می‌شوند.

صالحی افزود: در این مرکز خدمات مشاوره پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش قدرت حل مساله و آموزش نه گفتن به دختران نوجوان آموزش داده می‌شوند.

مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: تأمین اعتبار این مرکز برعهده یونیسف است و طی قراردادی مابین دفتر یونیسف در ایران و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان این دفتر راه اندازی شده است.

وی ظرفیت این مرکز را حدود ۵۰ نفر اعلام و تصریح کرد: تمام خدمات این مرکز بصورت رایگان ارائه می‌شود و تلاش داریم ظرفیت این مرکز را توسعه دهیم.

صالحی گفت: این مرکز با اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیون تومان توسط جمعیت افرای سبز به عنوان مجری پروژه و جذب اعتباری حدود یک و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات دفتر یونیسف در ایران راه‌اندازی شده است.

منبع: خبرگذاری مهر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر