پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4660
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۳
اندازه متن
مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر:

تربیت بیش از ۱۰ هزار نفر کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد در کشور

مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از تربیت بیش از ۱۰ هزار نفر کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد در کشور طی ۱۵ سال گذشته خبر داد.
تربیت بیش از ۱۰ هزار نفر کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد در کشور

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی در دومین دوره آموزشی آنلاین تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد (سطح پیشرفته) کشورهای عضو اکو که با همکاری سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، ستاد مبارزه با مواد مخدر و توسط مرکز مشاوره دانشگاه تهران در تالار امیرکبیر دانشگاه برگزار شد، گفت: استفاده از کارشناس یا مدرس حوزه پیشگیری از اعتیاد، یکی از مطالبات جدی دستگاه‌های مختلف به ستاد بود که با توجه به محدودیت نیروی انسانی و کارشناس در ستاد، تصمیم گرفته شد، برای رفع نیازهای آموزشی دستگاه‌ها، افرادی انتخاب شوند تا آموزش مباحث حوزه پیشگیری را فرا بگیرند و در ادامه بتوانند به افراد دیگر آموزش دهند.

وی افزود: حدود ۱۵ سال است که تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد در کشور در حال اجرا است و تاکنون ۱۰ هزار نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد بیان کرد: با توجه به اینکه ایران به عنوان پیشروترین کشور در حوزه پیشگیری از اعتیاد در منطقه شناخته شده است، طبق هماهنگی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از سوی دفتر روابط بین‌الملل ستاد، ایران اعلام آمادگی کرد که این تجارب را به دیگر کشورها انتقال دهد و از سویی آنان نیز درخواست داشتند که از ظرفیت ایران در این حوزه استفاده کنند.

اسماعیلی بیان داشت: نخستین دوره تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد کشورهای عضو اکو، آبان ماه سال گذشته برگزار شد و امروز شاهد برگزاری دومین دوره آن هستیم؛ معتقدیم ایران این قابلیت را دارد که برنامه‌های پیشرفته تری را برای کشورهای منطقه برگزار کند و امیدوارم این امر در سایه تعاملات منطقه ای و بین المللی اتفاق بیفتد.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر