پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2701
۰۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۰
اندازه متن
در تعطیلات نوروز

جوانان هلال احمر آسیب های اجتماعی را به مسافران گوشزد می کنند

جوانان هلال احمر در هزار پایگاه در مناطق پرتردد، هنگام مراجعه مردم به این پایگاهها، خطرات آسیب های اجتماعی مانند ایدز و اعتیاد را به مسافران نوروزی و همسالانشان گوشزد می کنند.
هلال احمر و اعتیاد

 رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: جوانان هلال احمر در هزار پایگاه در مناطق پرتردد، هنگام مراجعه مردم این پایگاهها، خطرات آسیب های اجتماعی مانند ایدز و اعتیاد را به مسافران نوروزی و همسالانشان گوشزد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مسعود حبیبی روز با اعلام حضور یک میلیون عضو در سازمان جوانان هلال احمر گفت: جوانان عضو هلال احمر در روزهای تعطیلات نوروز علاوه بر کمک به اطلاع رسانی درباره ایمنی سفر نکاتی را درباره خطرات آسیب های اجتماعی به جوانان و خانواده هایی که به پایگاه های سازمان جوانان هلال احمر مراجعه می کنند، مطرح می کنند.
حبیبی با تاکید بر اینکه جوانان بیش از هر گروهی از همسن و سالانشان تاثیرپذیر هستند، اضافه کرد: جوانان عضو هلال احمر پیش از این نکات و موارد لازم درباره پیشگری از اعتیاد و ایدز را فراگرفته اند.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر اضافه کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان اجتماعی وزارت کشور انجام می شود.
حبیبی درباره برنامه سازمان جوانان در پایگاه های نوروزی گفت: محصولات فرهنگی کودکان، با کیفیت بسیار خوب، برای نخستین بار در فضای دوستدار کودک، در همه پایگاه های نورورزی هلال احمر سراسر کشور، به کودکان ارائه می شوند.
وی نخستین برنامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در حوزه کودکان را اهدا «کارت همیار هلال احمر» عنوان و خاطرنشان کرد: این کار، سال گذشته در تعدادی از استان ها به صورت آزمایشی اجرا شد، بعد از جمع بندی نظرات در اصفهان، به این نتیجه رسیدیم که امسال تمام استان ها اجرا کنند.
به گفته وی، در کارتی که به کودکان همیار هلال احمر داده می شود تعهداتی ذکر شده تا آنان خود را متعهد بدانند که موارد حادثه خیز مربوط به رانندگی را به خانواده خود تذکر دهند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: تلفن قصه گوی مهرگویان به عنوان دومین محصول این سازمان، با شماره تماس ۶۴۲۷ (شهرستان ها با کد ۰۲۱) ایام نوروز در اختیار کودکان قرار دارد. این سامانه تنها تلفن قصه گوی رایگان کشور است که ۷۹ داستان با محوریت امور بشردوستانه و امدادی در آن بارگذاری شده است.
وی افزود: در راستای فعالیت های صلح جویانه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر، پنجمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی صلح و دوستی ویژه سنین ۵ تا ۱۲ سال برگزار می شود. علاقه مندان به شرکت در این جشنواره باید تا ۲۱ اردیبهشت، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: این جشنواره که سال گذشته به صورت محدود برگزار شده بود و۱۲۰ اثر از کشورهای دیگر به دبیرخانه آن ارسال شد؛ امسال به صورت گسترده و فراگیر برگزار می شود و به این دلیل که تبریز در سال ۲۰۱۸ پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، دبیرخانه این جشنواره در معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی قرار دارد.
وی همچنین از تالیف مجموعه داستان های ماه پیشونی و دیو هفت چهره که متناسب با اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر هستند خبر داد و گفت: برای اینکه کودکان پیش دبستانی که توانایی خواندن و نوشتن ندارند و برای کمک به کودکان نابینا، همه فایل های این کتابها صوتی سازی شده و نمایشنامه رادیویی آن نیز اجرا شده است و سی دی آنها در فضای دوستدار کودک هلال احمر به مهمانان نوروزی داده می شود.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، فضاسازی فضاهای دوستدار کودک در پست های نوروزی این سازمان را نسبت به سال های گذشته، متفاوت دانست و توضیح داد: ۱۱ پوستر جذاب و با مفاهیم بشردوستانه و امدادی که توسط کارشناسان با رنگ بندی های شفاف، تهیه شده اند، در اختیار استان ها قرار گرفتند. پوسترها به گونه ای گویا هستند که نیاز به توضیح ندارند.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر