پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 975
۰۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۲۶
اندازه متن
معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر:

معلوم نیست هزینه نگهداری از معتادان متجاهر را کدام نهاد باید بدهد!

ستاد چگونه می‌تواند هزینه نگهداری از معتادان متجاهررا پرداخت کند در حالی که بودجه مصوب آن درسال جاری 170 میلیارد تومان است و در سال گذشته 70 درصد از بودجه مصوب تقسیط پیدا کرد؟/برای نگهداری معتادان متجاهر تنها در تهران 64 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
اسدالله هادی نژاد

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف مسئولیت خود را انجام می‌دهند اما آسیب دیدگان اجتماعی همچنان همچنان پابرجاست، گفت: مشکل اصلی این است که مشخص نیست هزینه نگهداری از معتادان متجاهر را کدام نهاد باید بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسدالله هادی‌نژاد در جریان دویست ویازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در واکنش به اظهارات مهدی چمران مبنی براینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر مسئول تأمین هزینه نگهداری از معتادان متجاهر است، گفت: ستاد چگونه می‌تواند این هزینه را پرداخت کند در حالی که بودجه مصوب آن درسال جاری 170 میلیارد تومان است و در سال گذشته 70 درصد از بودجه مصوب تقسیط پیدا کرد.

وی با بیان اینکه برای نگهداری معتادان متجاهر تنها در تهران 64 میلیارد تومان اعتبار لازم است گفت: این رقم تنها به مشمولان ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر اختصاص دارد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید اعتبارات خود را برای این بخش اختصاص دهند، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز نقش هماهنگی در این زمینه را باید ایفا کند.

وی با اشاره به دشواری‌های جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر اظهار کرد: نیروی انتظامی با این سختی روبرو می‌شود و وظیفه جمع آوری را انجام می‌دهند. اما در مراحل بعدی با نواقصی روبرو هستیم.

هادی‌نژاد تهران را به فرد خوش سیمایی تشبیه کرد که لکه بزرگی بر چهره دارد و با وجود اینکه می‌تواند این عیب را برطرف کند اقدامی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها محله هرندی میزبان معتادان متجاهر نیست بلکه در بزرگراه‌های چمران، مدرس، نیایش، و سایر نقاط تهران نیز در یان شمشادها در رفوژ میانی یا حاشیه معابر معتادانی بیتوته کرده‌اند که بعضاً حادثه‌ساز هم می‌شوند و برخی از تصادفات سطح شهر ناشی از وجود این فضاها برای حضور معتادان است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با لحنی همراه با مزاح‌ خطاب به شهرداری تهران توصیه کرد که در این شرایط شمشادها را در میان بزرگراه‌ها برچیند.

وی در بخش دیگر سخنانش با رئیس کمیته امداد امام خمینی شوخی کرد و گفت: شما عنوان می‌کنید که معتادان متجاهر در زمره مددجویان شما نیستند که این اظهار نظر صحیح است. اما باید بدانید معتادان مستقیماً پول مورد نیاز خود را از صندوق‌های صدقات کمیته امداد با ابزاری متشکل از سیم مفتول و آدامس خارج می‌کنند.

هادی نژاد افزود: معتادان برداشت از صندوق صدقات را حق خود می‌دانند و مدعی هستند که این پول به ما تعلق دارد و خودمان آن را از صندوق خارج می‌کنیم.

وی در خاتمه تأکید کرد اگر می‌خواهیم واقعاً این معضل را از ریشه برکنم باید درکنار یکدیگر حرکت کنیم و برای هر گونه همکاری بین بخشی امادگی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر