پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 883
۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۲
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

ستاد مبارزه با موادمخدر و استانداری متولی ساماندهی معتادان‌خیابانی هستند/ هماهنگی بین‌سازمانی ضروری است

اردوگاه 10 هزار نفره ای هم که در حال آماده سازی بود گویا تنها به زندانیان ختصاص یافته، کمپ شفق تعطیل شده، در حقیقت وضعیت کمپ های ترک اعتیاد بسیر اسف‌بار است و با این وضعیت شرایط خوبی برای جمع آوری معتادان وجود ندارد.
حسین طلا

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت:جلسه امروز مجمع نمایندگان استان تهران با موضوع معتادان متجاهر خیابانی با حضور  مسئولانی از استانداری، شهرداری، مجموعه دادستانی و دادگستری، رئیس سازمان بهزیستی، پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود.

حسین طلا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح جلسه امروز(12 آبان) مجمع نمایندگان استان تهران گفت: موضوع معتادان متجاهر خیابانی موضوع این جلسه است، این موضوع که از مدت ها پیش در دستور کار مجمع  بوده، در مناطق مختلفی از تهران اعم از محلات هرندی، دروازه غار، پل ملاصدرا و شوش دیده می شوند و لازم است که آنها را مدیریت و ساماندهی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اردوگاه 10 هزار نفره ای هم که در حال آماده سازی بود گویا تنها به زندانیان ختصاص یافته، کمپ شفق تعطیل شده، در حقیقت وضعیت کمپ های ترک اعتیاد بسیر اسف‌بار است و با این وضعیت شرایط خوبی برای جمع آوری معتادان وجود ندارد.

وی افزود: مسئولانی از استانداری، شهرداری، مجموعه دادستانی و دادگستری، رئیس سازمان بهزیستی، پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسه امروز مجمع نمایندگان استان تهران برای ارائه گزارش و بررسی موضوع حضور پیدا خواهند کرد.

طلا با اشاره به آمار 7 هزار معتاد خیابانی متجاهر در دو سال گذشته، گفت: این آمار در ابتدای امسال به 15 هزار معتاد رسیده است، در طول این مدت بسیاری از معتادان به مرحله کارتن خوابی رسیده اند و تعدادی هم از استان های دیگر به تهران آمده اند اما متاسفانه هنوز آمار دقیقی در دست نیست و تعداد کثیری از این افراد هویت مشخصی ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه آماری از نوزادان متولد از کارتن خواب ها نیز در دست نیست، گفت: در این جلسه رئیس سازمان بهزیستی باید پاسخی روشن در این زمینه به نمایندگان اعلام کند.

وی در خصوص آمار و وضعیت زنان معتاد متهاجر، گفت: آمار دقیقی اعلام نشده اما به نظر می رسد تعداد این زنان افزایش یافته است، کمپی نیز برای این افراد آماده شده اما اطلاعات جزئی تری در جلسه ارائه می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در تهران نیازمند تلاش و اراده ای چند دستگاهی و سازمانی است، در حال حاضر بهزیستی توانایی برای ساماندهی مکانی کمپها ندارد، شهرداری نیز امکاناتی دارد اما اختیار ندارد البته پلیس و نیروی انتظامی نیز حاضر به جمع آوری هست اما باید نهاد یا مکانی نیز برای رسیدگی به آنها باشد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: برای ایجاد هماهنگی بین دستگاهی این جلسه تشکیل خواهد شد، البته باید باور داشت که متولی اصلی ساماندهی معتادان متهاجر، ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانداری به دلیل مدیریت استان است.

منبع: خانه ملت 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر