پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 798
۰۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
اندازه متن
رئیس شورای شهر تهران:

برخورد قهری در محله هرندی جواب نمی‌دهد

می‌توان محله هرندی را بست یا برخوردهای قهری انجام داداما باید بدانیم معتادان و کارتن‌خواب‌های آنجا به محله‌های دیگر تهران می‌روند/هر چقدر برای این افراد گرمخانه بسازید یا کار فراهم کنید باز هم گروه‌های جدیدی از شهرستان‌ها می‌آیند و همین چرخه تکرار می‌شود
رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ورود شورا به محله هرندی و طرح انضباط شهری شهرداری تهران گفت:«برای اصلاح شرایط نیاز به حضور همه سازمان‌های مرتبط بویژه دولت داریم.»

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از روزنامه ایران ، مهدی چمران افزود: «ما در موضوع هرندی صرفاً با یک محله روبه‌رو نیستیم. می‌توان محله هرندی را بست یا برخوردهای قهری انجام داد، اما باید بدانیم معتادان و کارتن خواب‌های آنجا به محله‌های دیگر تهران می‌روند. وی با بیان اینکه بیش از ۶۰درصد ساکنان این محله را افراد غیربومی و شهرستانی‌ها تشکیل می‌دهند، تأکید کرد: «بسیاری از این افراد برای یافتن کار به تهران آمده‌اند، اما متأسفانه به علت نبود کار مناسب و حضور در این بوستان‌ها معتاد شده و در محله هرندی و محله‌های مشابه ساکن شده‌اند.»

چمران تأکید کرد: «هر چقدر برای این افراد گرمخانه بسازید یا کار فراهم کنید، باز هم گروه‌های جدیدی از شهرستان‌ها می‌آیند و ما همین چرخه را خواهیم داشت.»

وی با بیان اینکه باید مشکل هرندی به صورت ریشه‌ای حل و فصل شود، گفت: «تا وقتی کشاورزی و دامداری را اصلاح نکنیم یا در شهرستان‌ها کار مناسب ایجاد نشود، شاهد کوچ و مهاجرت روستاییان به تهران، حاشیه نشینی و به تبع آن اعتیاد و کارتن‌خوابی خواهیم بود.»

 وی افزود:« برای مثال بارها از ساماندهی دوره‌گردها و دستفروش‌ها صحبت کردم. اگر ما آنها را در یک فضای مشخص مستقر کنیم مطمئن باشید هفته آینده عده‌ای دوره‌گرد و دستفروش جایگزین آنها خواهد شد. براین اساس باید چرخه مسدود شود.»

منبع : روزنامه ایران 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر