پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6069
۰۵ امرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۵۳
اندازه متن
شهردار سنندج گفت:

تلاش شهرداری برای ساماندهی معتادان متجاهر/چرخه بهبود معتادین در سنندج تکمیل می‌شود

در راستای تحقق تاکیدات رییس جمهور و وزیر کشور در سفر به کردستان مبنی بر مبارزه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد شهرداری سنندج با تلاش مضاعف زمینه ساماندهی ۴۰۰ معتاد متجاهر را فراهم کرده است.
تلاش شهرداری برای ساماندهی معتادان متجاهر/چرخه بهبود معتادین در سنندج تکمیل می‌شود

سیدانور رشیدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: شهرداری‌ها از جمله نهادهایی هستند که به صورت مستقیم با موضوع مسئولیت اجتماعی ارتباط دارند.

وی ادامه داد: شهرداری موضوع مسئولیت اجتماعی را به عنوان یک رویکرد در زندگی شهروندان دنبال می‌کند چرا که شهرداری‌ها به صورت عام و شهرداری سنندج به شکل ویژه وظایف متعددی را در این خصوص بر عهده دارند.

وی از ساماندهی معتادین متجاهر به عنوان یکی از مطالبات جدی شهروندان نام برد و گفت: حوزه مواد مخدر و اعتیاد چالش‌های زیادی را ایجاد کرده و اگر این معضل مدیریت شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

رشیدی تصریح کرد: شهرداری سنندج در راستای مسئولیت اجتماعی و تحقق دستورات و تاکیدات رییس جمهور و وزیر کشور در سفر به کردستان در حوزه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی معتادین متجاهر بلافاصله وارد فاز عمل شده است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در همین راستا بعد از سفر رییس جمهور به کردستان و با توجه به تاکیدات وزیر کشور موضوع مکان‌یابی برای ساماندهی معتادین متجاهر را در مرکز استان دنبال کردیم.

شهردار سنندج گفت: بعد از بررسی‌های لازم مکان مناسب برای ساماندهی معتادین متجاهر انتخاب شده و آماده‌سازی آن در حال انجام است.
وی یادآوری کرد: این مکان ظرفیت ساماندهی ۴۰۰ معتاد متجاهر در قالب مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ را دارد و در حال اماده‌سازی و تجهیز آن هستیم.

رشیدی گفت: شهرداری خود را وظیفه‌مند دانسته و در راستای کاهش آسیب‌هایی اجتماعی گام اصلی را برداشته است و انتظار داریم دستگاه‌های مسئول در این زمینه به ما کمک کنند.

وی اذعان کرد: برای اینکه بتوانیم این مشکل را به صورت ریشه‌ای برطرف کنیم، نیاز به همدلی و همراهی همه مردم، دستگاه‌های ذیربط، اصحاب رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و دیگر موثرین داریم.

شهردار سنندج با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یک شبه ایجاد نشده و حل آن زمان‌بر است گفت: مدیریت شهری گام اصلی را برداشته و اقداماتی صورت گرفته است؛ اما پیشبرد این مهم قطعا مستلزم همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌‌های ذیربط و آحاد مردم است.

وی افزود: نبود مکان برای نگهداری معتادین متجاهر همواره یکی از چالش‌های جدی در چرخه مقابله با اعتیاد بود که خوشبختانه توانستیم با حمایت‌های استاندار، فرماندار، دادستان، شورای شهر سنندج و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زمینه رفع این مشکل را فراهم سازیم.

رشیدی با اشاره به اهمیت دوران بازپروری و ایجاد اشتغال برای بازگشت معتادان متجاهر بهبودیافته به زندگی دوباره عنوان کرد:  ایجاد اشتغال و بکار گیری این افراد بعد از درمان از نکات بسیار مهمی است که مانع از بازگشت دوباره آنها به دامان اعتیاد می‌شود و ما از آن غافل نیستیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای بازگشت این افراد به جامعه در جوار این مرکز کارگاه‌های آموزشی راه‌اندازی می‌شود و این افراد همزمان با روند درمان مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف را فرا می‌گیرند و جذب بازار کار خواهند شد.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر