پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6185
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹
اندازه متن
رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

جمع‌آوری ۶۶۰ معتاد متجاهر در تهران طی دو روز/ یک پایگاه شبانه‌روزی برای جمع‌آوری معتادان در منطقه ۱۲ ایجاد می‌شود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از جمع‌آوری ۶۶۰ معتاد متجاهر در پایتخت طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: قرار است یک پایگاه ثابت شبانه‌روزی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در منطقه ۱۲ تهران ایجاد شود تا ماموران پلیس در این پایگاه ۲۴ ساعته حضور داشته باشند
جمع‌آوری ۶۶۰ معتاد متجاهر در تهران طی دو روز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از جمع‌آوری ۶۶۰ معتاد متجاهر در پایتخت طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: قرار است یک پایگاه ثابت شبانه‌روزی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در منطقه ۱۲ تهران ایجاد شود تا ماموران پلیس در این پایگاه ۲۴ ساعته حضور داشته باشند و به محض مشاهده معتادان متجاهر آنها را جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرنگار ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه برنامه پلیس برای پاکسازی مناطق شهری بخصوص محلات شوش، هرندی و دروازه غار از معتادان متجاهر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حقی که مردم خوب جنوب شهر بر گردن همه ما دارند، معتقدیم محل زندگی این مردم باید از هرگونه جرم عاری باشند و برخی از موضوعات مثل حضور معتادان متجاهر که این مردم را رنج می‌دهد، حق آنها نیست.

وی افزود: با توجه به وعده فرمانده محترم کل فراجا برای ساماندهی معتادان متجاهر، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بلافاصله با دستور ایشان کار خود را آغاز کرده است و بخصوص برای جمع‌آوری معتادان در محلات شوش، هرندی و دروازه غار تلاش می‌کند، بخصوص که سال‌های سال است، مردم در این محلات صحنه‌های‌ زشتی مانند مصرف مواد مخدر را مشاهده می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در همین راستا به دنبال آن هستیم که به صورت شبانه‌روزی و نه صرفا در قالب طرح‌های خاص برای ساماندهی معتادان متجاهر اقدام کنیم و اجازه حضور این افراد در محلات شوش، هرندی و دروازه غار را ندهیم. بنابراین علاوه بر جمع‌آوری معتادان متجاهر، هماهنگی‌های لازم برای انتقال آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد انجام شده است و تلاش می‌کنیم تا دیگر شاهد حضور معتادان متجاهر در این محلات نباشیم.

محمدیان با بیان این که پلیس به دنبال آن نیست که با جمع‌آوری معتادان از محلات شوش و هرندی، آنها را به سایر محله‌های شهر سوق دهد، عنوان کرد: با ظرفیتی که برای جمع‌آوری معتادان متجاهر ایجاد شده است، نمی‌خواهیم این افراد را از اینجا فراری دهیم و به سایر محلات تهران بفرستیم، بلکه به دنبال جمع‌آوری کامل آنها و انتقال به کمپ‌ها هستیم و در سایر نقاط پایتخت نیز جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت و اجازه نمی‌دهیم پاتوق‌های جدیدی شکل بگیرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: قرار است یک پایگاه ثابت شبانه‌روزی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در منطقه ۱۲ تهران ایجاد شود تا ماموران پلیس در این پایگاه ۲۴ ساعته حضور داشته باشند و به محض مشاهده معتادان متجاهر آنها را جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل کنند. البته به مرور زمان پایگاهی مشابه در سایر مناطق تهران نیز ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در منطقه ۱۲ تهران یک سری خانه‌ قدیمی به عنوان پاتوق معتادان یا محل پخش و مصرف مواد مخدر وجود دارد که همه آنها را شناسایی کرده‌ایم و با برنامه جدیدی که از روز گذشته آغاز کرده‌ایم، برخورد مجدد با این خانه‌ها از دیروز شروع شده است و خانه‌هایی را که اصطلاحا از آنها به عنوان پلاک قرمز یاد می‌شوند، پلمب خواهیم کرد.

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: از سال‌های گذشته برخی سازمان‌های مردم‌نهاد در منطقه ۱۲ تهران اقدام به فعالیت‌های بشردوستانه برای ارائه خدمات به افراد معتاد، کارتن‌خواب و بی‌خانمان می‌کنند که ما ضمن تشکر از آنها، خواهش می‌کنیم که در مناطق دیگر تهران نیز اقدامات خود را انجام دهند، زیرا تمرکز این فعالیت‌ها در منطقه ۱۲ به نوعی باعث جذابیت برای حضور معتادان در این منطقه شده است.

محمدیان با اشاره به آمار جمع‌آوری معتادان متجاهر در برنامه جدید پلیس تهران بزرگ در این زمینه گفت: در برنامه‌ای که از روز گذشته برای جمع‌آوری معتادان متجاهر به طور ویژه در محلات شوش، هرندی و دروازه غار شروع کرده‌ایم، روز گذشته ۳۵۰ نفر و امروز نیز تا این لحظه ۳۱۰ نفر از این معتادان جمع‌آوری شده‌اند، بنابراین در دو روز گذشته تا کنون مجموعا ۶۶۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده که بخش زیادی از آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: در برنامه جدید پلیس تهران بزرگ در دو گذشته تا کنون ۹۰ نفر از خرده‌فروشان مواد مخدر را نیز دستگیر کرده‌ایم. بخشی از سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر اتفاق می‌افتد و بنابراین جمع‌آوری این افراد می‌تواند در کاهش آمار سرقت نیز موثر باشد.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر