پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3800
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۵۷
اندازه متن
استاندار تهران مطرح کرد:

آمادگی برای پذیرش معتادان متجاهر سطح استان تهران

در مورد ایجاد ظرفیت برای زنانی که دچار معضل اعتیاد می‌شوند، مقرر شد تا ۲۰ روز آینده سازمان اجتماعی شهرداری تهران محلی را پیشنهاد کند و سازمان بهزیستی ظرفیت جدیدی ایجاد کند.
انوشیروان محسنی بندپی

استاندار تهران با اشاره به ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر بر آمادگی برای پذیرش معتادان متجاهر تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به ضرورت رسیدگی به وضع بانوان معتاد اظهار داشت: در مورد ایجاد ظرفیت برای زنانی که دچار معضل اعتیاد می‌شوند، مقرر شد تا ۲۰ روز آینده سازمان اجتماعی شهرداری تهران محلی را پیشنهاد کند و سازمان بهزیستی ظرفیت جدیدی ایجاد کند.
وی بیان کرد: در زمان حاضر حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ مرد و زن معتاد در مراکز مختلف نگهداری می‌شوند و حدود ۲۷۰۰ ظرفیت خالی نیز وجود دارد.
استاندار تهران ادامه داد: در مورد مشکل محدودیت آب آشامیدنی در مرکز اخوان مقرر شد شرکت آب و فاضلاب برای افزایش ظرفیت آب آشامیدنی این مرکز اقدام کند و منابع مالی لازم نیز ۵۰ درصد را فرمانداری و ۵۰ درصد را آبفا تامین اعتبار کند.
محسنی بندپی بیان کرد: شهرداری تهران تا ۲۰ روز آینده باید نسبت به تحویل مراکزی برای انجام تکالیف قانونی شهرداری تهران برای نگهداری افراد اقدام کند، همچنین طرح یاری‌گران زندگی مربوط به دانش آموزانی که در حال تحصیل هستند مد نظر قرار گیرد تا کار‌های پیشگیری، درمان و صیانت و حمایت اجرایی شود و منابع مالی آن را نیز ۵۰ درصد ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۲۵ درصد را سازمان امور اجتماعی و ۲۵ درصد نیز آموزش و پرورش تامین کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر