پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 360
۳۱ امرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
اندازه متن
صدای سازمان‌های غیردولتی در جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد شنیده می‌شود:

مدیر عامل جمعیت خیریه تولد دوباره، عضو گروه مأمور سازمان های غیر دولتی و فعالان اجتماعی حوزه کاهش تقاضا در2016 UNGASS

عباس دیلمی زاده، مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره به عنوان نماینده گروه مأمور سازمان‌های غیردولتی و فعالان اجتماعی حوزه کاهش تقاضا از منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی در جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد(UNGASS) شرکت می‌کند.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اعتیاد(ادنا)،مجمع عمومی سازمان ملل در آوریل سال 2016[31 فروردین تا 2 اردیبهشت سال 1395] جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار می‌کند که مهم‌ترین فرصت براي برقراری گفتگویی جهانی و جامع در مورد مواد مخدر در بیست سال اخیر است.

آنچه برگزاری این جلسه را با جلسات گذشته متفاوت کرده، استفاده از تجربیات سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مواد مخدر است. سازمان ملل با این استدلال که باید صدای جامعه مدنی هم در این مجمع شنیده شود با کمک و حمایت کمیته مواد مخدر ان جی او های وین (VNGOC) و نیویورک (NYNGOC)نیروهایی را متحد کرده تا گروه مأمور سازمان‌های غیردولتی و فعالان اجتماعی حوزه کاهش تقاضا(CSTF) این مجمع تشکیل داده شود.

گروه مأمور سازمان‌های غیردولتی و فعالان اجتماعی حوزه کاهش تقاضا 31 نماینده دارد که 18 نماینده بر اساس منطقه جغرافیایی [هر منطقه دو مأمور]، 6 نماینده از جمعیت‌های آسیب‌دیده، 3 نماینده برای بررسی رویکردهای جهانی و 4 نماینده هم برای تشکیل کمیته ریاست تعیین شده است.

عباس دیلمی زاده، رئیس شبکه ادنا [شبکه منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه کاهش تقاضای مواد در آسیای غربی و مرکزی]، از ایران به عنوان نماینده منطقه آفریقای شمالی و خاورمیانه و آسیای مرکزی عضو گروه مأمور سازمان‌های غیردولتی و فعالان اجتماعی حوزه کاهش تقاضااست.

گروه مأمور سازمان‌های غیردولتی و فعالان اجتماعی حوزه کاهش تقاضاقرار است صدای نهادهای مردمی و فعالان حوزهکاهش تقاضا مواد مخدر را در این مجمع به گوش شرکت‌کنندگان برساند و دیدگاه‌هایشان را برای سیاست‌گذاران و روسای کشورها تشریح کند و تلاش کند تا در سیاست‌گذاری‌ها تأثیرگذار باشد و در تنظیم بیانه نهایی مشارکت معنادار داشته باشد.

در حال حاضر، گروه مأمور سازمان‌های غیردولتی و فعالان اجتماعی حوزه کاهش تقاضابه دنبال آن است تا دیدگاه‌های جامعه مدنی را طی ماه‌های آینده از طریق راه‌اندازی نظرسنجی جهانی و برگزاری نشست‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی گردآوری کند. در همین راستا، شبکه ادنا [شبکه منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه کاهش تقاضای مواد در آسیای غربی و مرکزی]،از نمایندگان کشورهای منطقه دعوت کرده است تا در کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد شرکت کنند. قرار است در این کنگره پنل هایی با حضور و مشارکت کشورهای منطقه برگزار شود تا از تجربیات این کشورها در حوزه مواد مخدر استفاده شود.

لازم به ذکر است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکنون 29 جلسه فوق‌العاده به درخواست کشورهای عضو و در مورد مشکلات خاص در سطح جهان تشکیل داده که از این میان 2 جلسه به مسئله مواد مخدر اختصاص داشته که یکی در سال 1990 و دیگری در سال 1998 برگزار شده است. سومین جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حوزه مواد مخدر هم قرار است در آوریل 2016 برگزار شود. موضوع این جلسه اصلاح سیاست‌های جهانی مبارزه با مواد مخدر است.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر