پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6159
۰۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷
اندازه متن
معاون بیمه سلامت استان کرمان اعلام کرد

درخواست تخصیص بودجه برای درمان بستریِ اعتیاد/ ۱۶۶۶؛ سامانه اطلاع رسانی بیمه سلامت

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه سلامت در درمان اعتیاد با تمام مراکز دولتی درمان اعتیاد طرف قرارداد است و درخواست کرده ایم برای درمان بستری اعتیاد بودجه تخصیص داده شود تا تحت پوشش قرار بگیرد.
بیمه سلامت

به گزارش ادنا و به نقل از ایسنا/کرمان معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه سلامت در درمان اعتیاد با تمام مراکز دولتی درمان اعتیاد طرف قرارداد است و درخواست کرده ایم برای درمان بستری اعتیاد بودجه تخصیص داده شود تا تحت پوشش قرار بگیرد.

دکترعلی قوام امروز ۳۰ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمه سلامت در درمان اعتیاد با تمام مراکز دولتی درمان اعتیاد طرف قرارداد است و الزام قرارداد داریم و مواردی از مراکز خصوصی نیز در این زمینه با ما همکاری دارند.

وی بیان کرد: درخواست کرده ایم برای درمان بستری اعتیاد بودجه تخصیص داده شود تا تحت پوشش قرار بگیرد.

قوام در ادامه با اشاره به اینکه دولت با اصلاح نظام یارانه ها، حدود ۶ میلیون نفر از ده های پائین را در کشور تحت پوشش بیمه رایگان قرار داده است، گفت: برخی افراد که بیمه شده اند، اطلاع ندارند لذا می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* و وارد کردن کد ملی، از پوشش بیمه ای خود مطلع و مدارک و مشخصات خود را کامل کنند.

معاون بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۶۶۶ سامانه اطلاع رسانی بیمه سلامت است، افزود: مردم هر سئوال و موردی دارند می توانند از طریق این شماره تماس مطرح کرده و همچنین به پنل شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: پرونده الکترونیک بیمه سلامت در این سامانه برای همه ایجاد شده و بیمه شدگان می توانند اعتبار بیمه، اطلاعات شخصی، نسخ صادر شده و ... را در این سامانه رویت کنند.

قوام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش قیمت داروها در پی حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: شرط پرداخت قیمت دارو از سوی بیمه این است که نسخه الکترونیک باشد و با اجرای طرح دارویار، مابه التفاوت قیمت را بیمه می پردازد؛ دولت می خواهد مصرف دارو را ساماندهی و ارز، هدفمند در جای درست مصرف شود.

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به مشکلات مردم در تهیه دارو و تجهیزات از خارج از بیمارستان اظهار کرد: برای مردم سخت است در زمان بیماری برای تهیه این موارد به بیرون مراجعه کند و الزام کردیم و در قانون از اسفندماه سال قبل الزام شده که اقلام موردنیاز بیماران از داخل بیمارستان تامین شود و نباید مردم را به بیرون از بیمارستان بفرستند.

وی همچنین درباره پوشش بیمه درمان ناباروری گفت: همه بیمه های پایه تعهدات پوشش درمان ناباوری را دارند و کسانی که مشکل ناباروری دارند، می توانند با مراجعه به مراکز درمانی، در این زمینه اقدام و از پوشش بیمه استفاده کنند.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر