پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3391
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۶
اندازه متن
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:

برخورد با دانه درشت‌ها در اولویت مبارزه با مواد مخدر باشد

راه دیگری برای مبارزه با مواد مخدر انتخاب کنیم، لازم است منافذ ورود مواد مخدر را ببندیم تا مصرف مواد مخدر کاهش پیدا کند، همچنین افرادی توزیع و فروش مواد مخدر را راه اقتصادی و درآمدزا تلقی می‌کنند، باید مسیر اقتصادی آن را مسدود کنیم.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر توفیقات خوبی نداشته ایم، گفت: تاکنون مبارزه ما با معلول‌‌ها بوده است، برای مبارزه جدی با توزیع و فروش موا مخدر باید علت‌ها را شناسایی و در راستای رفع آن گام برداریم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، یحیی‌کمالی‌پور با اشاره به صحبت‌های دادستان کل کشور مبنی بر اینکه "اعدام" تنها راه مبارزه با مواد مخدر نیست، گفت: تعداد معتادان از 200 هزار نفر به 4 میلیون نفر افزایش یافته و دسترسی به مواد مخدر نیز به کمتر از ربع ساعت کاهش پیدا کرده است. طبق آمار پزشکی قانونی، درصد قابل توجهی از مرگ و میر‌های کشور ناشی از مصرف مواد مخدر است.

ضرورت تغییر شیوه مبارزه با مواد مخدر

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در گام مبارزه با مواد مخدر 6 هزار شهید و 12 هزار جانباز داده‌ایم و تعداد زیادی از مجرمان را هم اعدام کردیم، افزود: وقتی آمار‌ها را در کنار یک‌دیگر قرار داده و مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که تاکنون مبارزه ما، مبارزه با معلول‌ها بوده و هیچ‌گاه با علت‌ها مبارزه نکردیم. عدم مبارزه با علت‌ها باعث شده دستاورد مثبت و مهمی در این حوزه نداشته باشیم. معتقدم باید راه دیگری برای مبارزه با مواد مخدر انتخاب کنیم، لازم است منافذ ورود مواد مخدر را ببندیم تا مصرف مواد مخدر کاهش پیدا کند، همچنین افرادی توزیع و فروش مواد مخدر را راه اقتصادی و درآمدزا تلقی می‌کنند، باید مسیر اقتصادی آن را مسدود کنیم.

کمالی‌پور تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر تنها به مبارزه فیزیکی محدود نمی‌شود و صحبت‌های دادستان کل کشور مبنی بر اینکه اعدام تنها را مبارزه با مواد مخدر نیست نیز همین معنی را دارد، اگر اعدام جوابگو بود، تاکنون نتیجه مثبت آن را مشاهده می‌کردیم و  این مقدار افزایش را در حوزه‌های مربوط به مواد مخدر نداشتیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم باید برای مبارزه با مواد مخدر وارد میدان شوند و همه مسئولین کشور نیز دست به دست هم دهند تا مبارزه‌ای جدی، فراگیر و همه جانبه‌ای با مواد مخدر و در راستای فرهنگ سازی، تقویت بنیه‌های اجتماعی و اقتصادی و بستن تمام راه‌های قاچاق مواد مخدر، صورت بگیرد .

برخورد با دانه درشت‌ها در اولویت مبارزه با مواد مخدر باشد/ بنیان‌های مالی قاچاق مواد مخدر از کار انداخته شود

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: وقتی ما می‌گوییم با علت‌ها مبارزه شود، به این معنی است که سرشاخه‌های اصلی قاچاق مواد مخدر را پیدا کرده و با آنها برخورد کنیم، بی تردید اگر مافیای مواد مخدر  و دانه درشت‌ها را شناسایی و با آنها برخورد کنیم، می‌توانیم در مبارز با مواد مخدر توفیقاتی داشته باشیم. تا زمانی که با خرده فروش‌ها و افرادی که به دلیل فقر اجتماعی و فرهنگی، دچار این گرفتاری‌ها می‌شوند، مبارزه کنیم، به سر منزل مقصود نمی‌رسیم. ما باید بنیان‌های مالی قاچاق مواد مخدر و توزیع و فروش مواد مخدر در خارج از مرزهای کشور را مورد حمله قرار دهیم و از کار بیاندازیم.

روش‌های فعلی مبارزه با مواد مخدر موثر نیست

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: مسیر‌های فعلی مبارزه با مواد مخدر نه تنها مشکل مملکت را حل نمی‌کند بلکه اضافه هم می‌کند. روش‌های فعلی، جمعیت کیفری زندان‌ها را بیشتر کرده است و تنها مشکلی را فرا روی زندانی و خانواده زندانیان سرپرست قرار داده است، بنده معتقدم برای مبارزه جدی با مواد مخدر باید طرح نو دراندازیم و در جهت نابود کردن بنیه‌های اقتصادی مافیای مواد مخدر در خارج و داخل کشور اقدامات کنیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر