پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3293
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۹
اندازه متن

تربیت متخصص پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه تهران

دوره آموزشی تربیت کارد متخصص پیشگیری از اعتیاد از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه تهران و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد.
پیشگیری از اعتیاد

دوره آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد توسط معاونت فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه تهران برگزار شد.

‌به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، دوره آموزشی تربیت کارد متخصص پیشگیری از اعتیاد از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه تهران و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد.

مسئله اعتیاد امروزه به معضل و مشکلی بزرگ در جوامع تبدیل شده و با توجه به افزایش مسائل و مشکلات زندگی و نیز امکان دستیابی آسان تر به مواد مختلف نسبت به گذشته، فراگیری آن در افراد مختلف جامعه رو به افزایش است.

از این رو برای مقابله با افزایش سرعت روند ابتلا به این مسئله، نیاز به مشارکتی همگانی و همه جانبه از سوی نهادهای مختلف دولتی و اجتماعی است که در کنار توجه به امر درمان، به مسئله پیشگیری از اعتیاد نیز توجه کنند.

لذا توجه و تمرکز بر مسئله آموزش در امر پیشگیری در سطوح و قشرهای مختلف جامعه و برای همه افراد، یکی از راهکارهایی است که اگر به طور کامل و صحیح اجرا شود، می تواند تاثیر بسزایی در کنترل این موضوع داشته باشد.

این دوره با هدف بهره مندی از ظرفیت های انجمن های علمی دانشجویی کشور به منظور ورود آنان به عرصه آگاهی رسانی پیرامون اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها، طی ۲ روز با تدریس دکتر هومان نارنجی ها با حضور بیش از ۵۰ دانشجوی عضو انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه های منطقه یک مختلف برگزار می شود.

 منبع: خبرگزاری مهر 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر