پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3259
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
اندازه متن
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:

راه اندازی مراکز نگهداری معتادان متجاهر توسط سپاه

سپاه فراتر از نیروهای نظامی بوده و وظیفه‌اش محدود به فعالیت‌های نظامی نیست و می‌تواند به مسائل اجتماعی ورود کرده و یاری‌رسان نهادهای دیگر باشد. از طرفی با توجه به امکانات و شرایطی که در اختیار دارد می‌تواند پایگاههایی را برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد کند
داوود محمدی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سپاه مراکزی را برای نگهداری معتادان متجاهر ایجاد کرده است که اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، داود محمدی  در خصوص افزایش پاتوق‌های معتادان متجاهر در مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: شهرداری در سالهای اخیر برای جلوگیری از گسترش پاتوق‌ معتادان متجاهر در سطح شهر، اقداماتی انجام داده است و حتی برخی از این مناطق تخریب شده‌اند، اما از بین بردن مکان تجمع معتادان باعث شد معتادان به نقاط دیگر شهر بروند و در تمام سطح شهر پخش شوند.

پاتوق‌های معتادان رو به افزایش است/ ضرورت ساماندهی مراکز تجمع معتادان متجاهر 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به محله عودلاجان افزود: این محله بین خیابان سیروس و خیابان پامنار قرار دارد و همانند مناطق شوش، مولوی و هرندی مرکز تجمع تعداد زیادی از معتادان شهر تهران است. متاسفانه پاتوق معتادین متجاهر تنها به یکی دو محله محدود نمی‌شود و روز به روز در حال افزایش است، برای ساماندهی پاتوق‌ها و محل‌های تجمع معتادان ابتدا باید با مواد مخدر و توزیع آسان آن در سطح تهران مبارزه کنیم. 

راه اندازی مراکز نگهداری  معتادان متجاهر توسط سپاه 

محمدی خاطر نشان کرد: خوشبختانه گزارش هایی به دست ما رسیده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراکزی را برای جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر ایجاد کرده که اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، اما نهاد‌های دیگری که مسئولیت مستقیم ساماندهی این افراد را دارند باید از به وجود آمدن پاتوق معتادین در سطح شهر جلوگیری کنند چرا که باعث ایجاد ناامنی برای سایر شهروندان و نگرانی خانواده ها شده است.  

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: متاسفانه مواد مخدر به راحتی در سطح شهر و کشور توزیع می‌شود و نیروی انتظامی به تنهایی توان مدیریت و کنترل آن را ندارد، برای این موضوع باید فکر اساسی شود چرا که مسئله بسیار نگران کننده‌ای است و جوانهای کشور به راحتی تحت تاثیر این مساله قرار می‌گیرند.

پتانسیل سپاه پاسداران در کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ورود نیرو‌های نظامی چون سپاه می‌تواند به ساماندهی معتادان متجاهر و مبارزه با مواد مخدر کمک کند گفت: سپاه بخشی فراتر از نیروهای نظامی بوده و وظیفه‌اش محدود به فعالیت‌های نظامی نیست و می‌تواند به مسائل حوزه اجتماعی ورود کرده و یاری‌رسان نهادهای دیگر باشد. از طرفی با توجه به امکانات و شرایطی که در اختیار دارد می‌تواند پایگاههایی را برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد کند.

 محمدی در پایان خاطر نشان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادین متجاهر در سطح شهر متولیان به خصوصی تعیین شده است که باید به وظیفه خودشان به خوبی عمل کرده و با این معضل و پدیده نامطلوب اجتماعی مبارزه کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر