پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3093
۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۲
اندازه متن
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

هماهنگی عاملان توزیع مواد مخدر و عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی

کشورهایی که فرماندهی واحد دارند در امر مبارزه با مواد مخدر موفق شدند اما متاسفانه جزیره ای عمل کردن و بخشی نگری دستگاه ها در کشور باعث شده در امر مبارزه با مواد مخدر موفق نشویم.
 سید حمایت میرزاده

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از نبود فرماندهی واحد برای مبارزه با مواد مخدر گفت: دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با مواد مخدر به صورت پراکنده اما عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر به صورت هماهنگ عمل می‌کنند.

پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید حمایت میرزاده با انتقاد از اینکه دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با مواد مخدر به صورت پراکنده اما عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر به صورت هماهنگ عمل می‌کنند، افزود: متاسفانه دستگاه ها به صورت جزیره ای عمل می کنند و هماهنگی لازم برای مبارزه با مواد مخدر میان آنها وجود ندارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید همانطور که در مسائل نظامی فرماندهی واحد وجود دارد در امر مبارزه با مواد مخدر نیز فرماندهی واحد داشته باشیم تا بتوان معضل اعتیاد را تا حدودی در کشور ریشه کن کرد.

جزیره ای عمل کردن دستگاه‌ها در زمینه اعتیاد هدررفت هزینه‌ها را به دنبال داشته است

وی با انتقاد از اینکه جزیره ای عمل کردن دستگاه‌ها در زمینه اعتیاد هدررفت هزینه‌ها را به دنبال داشته است، ادامه داد: اقدامات جزیره ای دستگاه ها تاکنون نتیجه بخش نبوده و آمار معتادان روز به روز در حال افزایش است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: نیاز است برنامه و مرکز فرماندهی واحدی برای مبارزه با اعتیاد طراحی و ایجاد شود سپس اعتبار و بودجه مورد نیاز در این مرکز واحد متمرکز شود تا این مرکز به تنهایی پاسخگو باشد.

جزیره ای عمل کردن و بخشی نگری دستگاه‌ها  علت عدم موفقیت در مبارزه با مواد مخدر

میرزاده افزود: کشورهایی که فرماندهی واحد دارند در امر مبارزه با مواد مخدر موفق شدند اما متاسفانه جزیره ای عمل کردن و بخشی نگری دستگاه ها در کشور باعث شده در امر مبارزه با مواد مخدر موفق نشویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: زمان بودجه و اعتبار گرفتن دستگاه های متعددی مسئول هستند اما در زمان پاسخگویی و ارائه گزارش  پاسخگو نیستند.

کسانی که دنبال معتاد کردن نوجوانان و جوانان کشور هستند با محدودیت های نظام اداری مواجه نیستند

وی با انتقاد از اینکه کسانی که دنبال معتاد کردن نوجوانان و جوانان کشور هستند با محدودیت های نظام اداری مواجه نیستند، تصریح کرد: متاسفانه ما در ساعات کاری و اداری  به دنبال مبارزه با مواد مخدر هستیم این در حالی است که فعالیت سودجویان برای معتاد کردن جوانان کشور در حال گسترش است.

در زمان تعطیلی مدارس و دانشگاه ها هیچ برنامه ای برای پیشگیری از اعتیاد نداریم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه زمان تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هیچ برنامه‌‌ای برای پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان و دانشجویان نداریم و متاسفانه طی این مدت سودجویان مواد مخدر با برنامه ریزی مناسب اهداف خود را پیاده و آنها را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می دهند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر