پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2823
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۹
اندازه متن
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

تدوین پروتکل جدید برای فعالیت مراکز ترک اعتیاد/ پلمب ۴۰۰ کمپ غیرمجاز معتادان

عملکرد کمپ های ترک اعتیاد در کشور فاصله معناداری با میانگین استاندارد جهانی دارد این استاندارد در دنیا بالای 35 درصدبوده که در کشور زیر 25 درصد است و همین امر باعث شده تا حدود 70 تا 80 درصد از معتادان پس از ترک اعتیاد،مجدد به مصرف مواد مخدر روی می آورند.
انوشیروان محسنی بندپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تدوین پروتکل جدید فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد و گفت: این بسته در زمینه روش سم زدایی، تجویز دارو و توانمندسازی، الگوی رفتاری مناسبی در اختیار کمپ های ترک اعتیاد قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی  گفت: برای ساماندهی وضعیت و فعالیت کمپ های ترک اعتیاد وارد عمل شده ایم و در این منظور برای ساماندهی کمپ های غیرمجاز از قوه قضاییه، دادستانی کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی کمک گرفته ایم.

وی گفت: البته به دلیل نظارتهای دقیقی که برای صدور مجوز داریم تعداد کمپهای غیرمجاز نسبت به گذشته بسیار کم شده است، اما هنوز هم هستند کمپ هایی که به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تدوین پروتکل جدید فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد و گفت: این بسته که در قالب فعالیت و نظارت بر عمکرد این مراکز است در زمینه روش سم زدایی، درمان، داروها و توانمندسازی الگوی رفتاری مناسبی می‌دهد.

محسنی تصریح کرد: عملکرد کمپ های ترک اعتیاد در کشور متاسفانه فاصله معناداری با میانگین استاندارد جهانی دارد این استاندارد در دنیا بالای 35 درصدبوده که در کشور زیر 25 درصد است و همین امر باعث شده تا حدود 70 تا 80 درصد از معتادان پس از ترک اعتیاد،مجدد به مصرف مواد مخدر روی می آورند.

وی از فعالیت 2 هزار کمپ ترک اعتیاد خبر داد و گفت: از فعالیت حدود 400 کمپ غیرمجاز جلوگیری شده است.

 منبع: خبرگزاری فارس


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر