پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2784
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۷
اندازه متن
عضو شورای شهر تهران:

اهميت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری و مقابله با اعتیاد

ما نمی خواهیم مسوولیت این معضل تنها به عهده شورا و شهرداری باشد بلکه این کار به عهده سازمان های تخصصی همچون بهزیستی و وزارت بهداشت است.
حسن خلیل آبادی

عضو شورای شهر تهران بر نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری و مقابله با اعتیاد تاکید کرد و گفت: حل معضل اعتیاد، جز با همکاری سازمان های مردم نهاد قابل حل نیست.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حسن خلیل آبادی درباره رویکرد کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر نسبت به معضل اعتیاد و مواد مخدر گفت: یک از مسائل و معضلاتی که شاهد آن در اجتماع هستیم مواد مخدر و اعتیاد است، شورای شهر نیز با رویکرد فرهنگی و آسیب شناسانه ای که دارد در این حوزه با برنامه های به روز و مدرن در کاهش این معضل سهیم است و می خواهد در این زمینه کمک کند.

وی افزود: ما نمی خواهیم مسوولیت این معضل تنها به عهده شورا و شهرداری باشد بلکه این کار به عهده سازمان‌های تخصصی همچون بهزیستی و وزارت بهداشت است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تلاش داریم تا علاوه بر کمک ها و تلاش‌هایی که دیگر سازمان ها انجام می‌دهند ما نیز به عنوان نهادهای تصویب کننده و تسهیل کننده در کنار بهزیستی و وزارت بهداشت کار کنیم.

خلیل آبادی یادآور شد: برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی نقش سازمان‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها نظیر صدا و سیما بسیار موثر است اما معتقدم در کنار وظیفه‌ای که سازمان‌ها به عهده دارند ، وظیفه اصلی به عهده خانواده است.

وی با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری و مقابله با اعتیاد بیان کرد: این موضوع جز با همکاری نهادهای مرتبط و همیاری سازمان‌های مردم‌نهاد قابل حل نیست، توجه به قش معتادان که از اجتماع طرد شده اند از طریق حمایت های مردمی مانند برپایی کلاس های گروهی و کارگاه های آموزشی، اعطای تسهیلات مالی و در آخر تغییر دید شهروندان نسبت به این پدیده، بمنظور بازگشت مجدد آنان به جامعه در شهر تهران قابل انجام است.

خلیل‌آبادی همچنین افزود: توجه به مشکلات روحی و روانی جامعه از دیگر اقدامات پیشگیری در این امر است زیرا برخی افراد به علت بیماری های سایکوسوماتیک و یا روانی که دارند به اعتیاد مبتلا می‌شوند لذا باید در این حوزه تلاش کرد و این بیماری‌ها را در جامعه غربالگری و شناسایی کنیم.

وی گفت: همچنین خانواده هایی که معتاد دارند، شناسایی شوند زیرا متاسفانه اعتیاد در خانواده رسوخ دارد و باید این خانواده‌ها تحت مددکاری قرار گیرند و آموزش ویژه ای به این نوع خانواده ها داده شود.

خلیل آبادی در انتها یادآور شد: لازم است همه آحاد جامعه آموزشهای لازم را در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مواد مخدر فراگیرند، باید جامعه را به صورت پیشگیری از این آسیب مقاوم سازی کنیم.

منبع: روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر