پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2736
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۹
اندازه متن
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی:

یارانه مراکز اقامتی بهبود معتادان امسال تخصیص می یابد

از مسئولان امر تقاضا کرده ایم تا برای رفع مشکل بیمه مراکز ابتدا ۵۰ درصد از پول بیمه ۸۰ میلیارد تومانی که فقط ۳۰ میلیارد تومان آن بیشتر هزینه نشده است را به مراکز بهبودی معتادان اختصاص دهند.
 فرید براتی سده

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: یارانه مراکز اقامتی بهبود معتادان امسال تخصیص می یابد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، فرید براتی سده پیش از ظهر شنبه در همایش معتادان بهبود یافته توانمند استان گلستان، اظهار کرد: امسال تخصیص یارانه مراکز اقامتی بهبود معتادان اجرائی می شود و بار مالی سنگینی از دوش این مراکز بر خواهد داشت.

وی افزود: در سه سال گذشته بحث بیمه درمان معتادان در مراکز با جدیت زیادی پیگیری شده است تا بتوانیم این مراکز را از بیمه و مزایای آن بهرمند کنیم ولی با مقاومت‌های زیادی در این رابطه مواجه ایم.

براتی گفت: از مسئولان امر تقاضا کرده ایم تا برای رفع مشکل بیمه مراکز ابتدا ۵۰ درصد از پول بیمه ۸۰ میلیارد تومانی که فقط ۳۰ میلیارد تومان آن بیشتر هزینه نشده است را به مراکز بهبودی معتادان اختصاص دهند.

معاون پیشگیری و درمان بهزیستی کشور بیان کرد: مهم ترین برنامه ای که برای افزایش بهبود معتادان و کاهش گرایش مردم به اعتیاد در نظر گرفته شده است، ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش برنامه های این حوزه در جامعه است که در جلسه ستادی هم مصوب شده است.

وی اظهار کرد: بحث مدیریت معتادان بعد از ترک اعتیاد و خروج از مراکز درمانی نیازمند حمایت مسئولان، مردم، خیران و خانواده ها است.

به گفته براتی، هدف بهزیستی از برگزاری چنین برنامه هایی حمایت از تلاش‌هایی است که به هر دلیلی منجر به کاهش مصرف اعتیاد و تعداد معتادان می شود.

در پایان این همایش از معتادان بهبود یافته و  مسئولان استانی که درزمینه کاهش مصرف مواد و درمان معتادان فعالیت دارند تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر