پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2731
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۱
اندازه متن
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

هشدارهای اجتماعی را به موقع دریابیم

با شتاب تحولات محیطی، تغییر ساختار زندگی و صنعتی شدن، ایران نیز مانند سایر نقاط جهان با رشد آسیب های اجتماعی مواجه شد. اکنون باید برای مهار و کنترل آسیب های اجتماعی برنامه داشته باشیم.
انوشیروان محسنی بندپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افزایش زنان معتاد، کودکان معتاد، مصرف مواد صنعتی، طلاق و پدیده سالمندی، هشدارهای اجتماعی هستند که باید بهنگام به آنها توجه کنیم و در برنامه ریزی های خود، آنها را نهادینه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در همایش مددکاری اجتماعی و اخلاق اجتماعی در سالن ایوان شمس افزود: با شتاب تحولات محیطی، تغییر ساختار زندگی و صنعتی شدن، ایران نیز مانند سایر نقاط جهان با رشد آسیب های اجتماعی مواجه شد. 
وی ادامه داد: اکنون باید برای مهار و کنترل آسیب های اجتماعی برنامه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: اگر تحلیلی در حوزه آسیب های اجتماعی داشته باشیم، آمارهای خوبی نداریم و وضعیت خوب نیست. 
رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: بنابراین باید بپذیریم که با تغییر نگاه، برنامه‌های فرآیندمحور داشته باشیم. 
محسنی بندپی افزود: در بنیان تحکیم خانواده با مشکل روبرو هستیم؛ نرخ باروری در ابتدای انقلاب اسلامی 6.4 نفر بوده که اکنون به 1.6 نفر رسیده و از نرخ باروری آمریکا یعنی 1.9 و بسیاری از کشورهای خاورمیانه کمتر است. 
وی خاطرنشان کرد: طلاق در حال افزایش است و از سوی دیگر با پدیده سالمندی در جامعه روبرو هستیم بطوریکه در سال 2050 ، 30 میلیون نفر جمعیت سالمند خواهیم داشت. 
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه کشور برای نخستین بار سلامت اجتماعی و برنامه‌های پیشگیرانه آسیب های اجتماعی مطرح شده است. 
محسنی بندپی افزود: مقرر شده است تا اطلس آسیب های اجتماعی را بنا به مقتضیات جغرافیای ایران طراحی کنیم تا براساس آن و مقتضیات اقلیمی و سبک زندگی هر منطقه، مداخله بهنگام داشته باشیم. 
وی یادآور شد: در حوزه های سلامت اجتماعی، معنوی و روانی غفلت زیادی داشته ایم.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر