پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2586
۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۳
اندازه متن
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

تلاش های پراکنده و عدم ساماندهی معتادان متجاهر/ بهزیستی بهترین متولی برای ساماندهی/ حل ۹۰ درصد آسیب های اجتماعی با رفع بیکاری

بهزیستی بهترین متولی برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر است. البته نهادهایی مانند نیروی انتظامی، دادگستری و شهرداری ها باید همکاری لازم را با بهزیستی داشته باشند تا امر ساماندهی به درستی تحقق یابد.
مسعود رضایی

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تلاش های پراکنده را علت عدم ساماندهی معتادان متجاهر دانست و گفت: شهرداری ها مکان هایی را برای اسکان معتادان متجاهر تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود رضایی با انتقاد از عملکرد ضعیف و پراکندگی وظایف دستگاه ها در حوزه جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: هر چند در این رابطه تلاش هایی شده اما متاسفانه این تلاش ها و تصمیم گیری ها متفرقه و مقطعی بوده و در جامعه بازخوردی نداشته است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تلاش های نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری ها و بخش خصوصی در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر پراکنده است، تصریح کرد: ساختار مناسب و متمرکزی در این رابطه وجود نداشته و دستگاه ها در این رابطه احساس مسئولیت مناسبی ندارند.

وی با یادآوری اینکه  بهزیستی بهترین متولی برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر است، افزود: البته نهادهایی مانند نیروی انتظامی، دادگستری و شهرداری ها باید همکاری لازم را با بهزیستی داشته باشند تا امر ساماندهی به درستی تحقق یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: شهرداری ها می تواند مکان هایی را برای اسکان معتادان متجاهر تامین کند اما مسئولیت پاسخگویی باید بر عهده بهزیستی باشد.

نماینده شیراز در مجلس دهم، نبود برنامه مراقبتی و حمایتی مناسبی را در بازگشت 90 درصدی معتادان به اعتیاد موثر دانست و گفت: از سویی پروتکل های درمان اعتیاد نیز کارساز نیست بنابراین نیاز است علل موثر در بازگشت به اعتیاد بررسی، آسیب شناسی و حذف شود و از سویی در پروتکل های درمان تجدید نظر و بازنگری مناسب انجام شود.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای ریشه کنی اعتیاد باید فقر و مشکلات معیشتی مدیریت شود، تصریح کرد: مهمترین عامل اعتیاد بیکاری است و فقر و مشکلات اقتصادی نیز از بیکاری نشات می گیرد و به طور قطع تا زمانی که بیکاری در کشور رفع نشود معضلات و آسیب های اجتماعی به قوت خود باقی مانده و اگر این معضل کنترل و مدیریت شود با حل 90 درصدی آسیب های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

 منبع: خبرگزاری خانه ملت 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر