پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1797
۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۰
اندازه متن

معرفی آخرین یافته‌های علمی حوزه اعتیاد

در این کنگره بین المللی بیش از 20 سخنران مطرح بین المللی که عمدتا از کشورهای اروپایی، امریکایی هستند حضور دارند و به اهمیت موضوع اعتیاد در جامعه و نتایج مطالعات انجام شده در کشور در زمینه درمان آن پرداخته می شود.
دکتر محمدتقی جغتایی

رئیس دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد گفت: جدیدترین یافته‌های علمی حوزه اعتیاد و درمان آن در دهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،دکتر محمدتقی جغتایی افزود: این کنگره به همت مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.

وی گفت: در این کنگره بین المللی بیش از 20 سخنران مطرح بین المللی که عمدتا از کشورهای اروپایی، امریکایی هستند حضور دارند و به اهمیت موضوع اعتیاد در جامعه و نتایج مطالعات انجام شده در کشور در زمینه درمان آن پرداخته می شود.

جغتایی با بیان اینکه مردم بزرگترین مشکل سلامتی در جامعه خود را اعتیاد می دانند افزود: این نگرش به دلیل ابعاد گسترده تخریب فردی و اجتماعی معضل اعتیاد به وجود آمده که آن را به بیماری روانی، زیستی و اجتماعی تبدیل کرده است.

وی گفت: این کنگره سه روزه همچنین فرصت مناسبی است که سازمانهای دولتی و غیردولتی (NGO) درگیر و متولی درمان و توانبخشی اعتیاد بتوانند تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار بدهند و نیازهای این حوزه را مطرح کنند.

رئیس دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با اشاره به محورهای این کنگره افزود: پیشگیری از اعتیاد، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد، رفتارهای جنسی در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد، مشکلات جسمی در مصرف مواد، پرستاری اعتیاد، مددکاری در اعتیاد، درمان و بازتوانی در اعتیاد، مصرف الکل و عوارض آن، اعتیاد در گروه های خاص، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، ارزیابی آزمایشگاهی و سنجش مواد، اعتیاد و مسائل اجتماعی، اعتیاد و مسائل قانونی، روان درمانی های اعتیاد، اعتیاد در کودکان و نوجوانان، ژنتیک و اپی ژنتیک، اعتیاد در زنان، ابعاد شناختی اعتیاد، بیولوژی اعتیاد، رفتارهای اعتیادی، کاهش آسیب، سیاست ها از جمله این محورهاست.

دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد از چهارشنبه 24 شهریور به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر