پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1695
۰۴ امرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۲۶
اندازه متن
مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کل کشور خبر داد:

درمان ماهانه بیش از 50 هزار زندانی معتاد با متادون

زندان ها یکی از مراکز مهم درمان اعتیاد در کشور است و این افراد به علت اعتیاد به خصوص از نوع تزریقی در معرض بیماری های عفونی و مزمن هستند و اگر بیمه ها و سایر مراکز حمایتی ما را مورد حمایت قرار ندهند کنترل بهداشت و درمان بیماری ها در زندان با مشکل مواجه می
تشکریان

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کل کشور گفت: بیش از نیمی از افرادی که وارد زندان می شوند اعتیاد دارند و سازمان زندان‌ها موفق شده است در طول ماه بیش از 50 هزار نفر را تحت درمان متادون قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ تشکریان در نشست خبری روز جهانی هپاتیت افزود: بیش از نیمی از زندانیان کشور اعتیاد دارند و نیمی دیگر به علت جرایم مختلف در معرض انواع و اقسام بیماری های عفونی و زمینه ای هستند.

وی ادامه داد: از سال 94 سازمان زندان ها با همکاری وزارت بهداشت و درمان به صورت جدی طرح کنترل شیوع بیماری هپاتیت در زندان را آغاز کرد و توانست شیوع این بیماری را در زندان ها کاهش دهند.

تشکریان با بیان اینکه میزان ابتلا به هپاتیت B در زندان ها از جامعه کمتر است افزود: یکی از دلایل بالا بودن آمار این بیماری در زندان ها به علت تمرکز افراد پرخطر است اما کنترل این بیماری در زندان ها از جامعه بهتر صورت گرفته است.

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان های کشور گفت: زندان ها یکی از مراکز مهم درمان اعتیاد در کشور است و این افراد به علت اعتیاد به خصوص از نوع تزریقی در معرض بیماری های عفونی و مزمن هستند و اگر بیمه ها و سایر مراکز حمایتی ما را مورد حمایت قرار ندهند کنترل بهداشت و درمان بیماری ها در زندان با مشکل مواجه می شود.

تشکریان در ادامه افزود: زندان های ایران جزو برترین زندان های جهان به لحاظ بهداشت و درمان است و سازمان زندان ها وظیفه نگهداری زندانیان را بر عهده دارد و همچنین غربالگری زندانیان در کشور ما به لحاظ بهداشتی در جهان شاخص است.

وی گفت: ما در زندان درمانگاه های 24 ساعته داریم که هیچ وجهی بابت درمان از بیمار دریافت نمی کنند.

تشکریان در پایان افزود: ما علاوه بر کنترل وضعیت درمانی زندانیان دغدغه خانواده آن ها را نیز داشته و در حد توان مان سعی می کنیم مشکلات بهداشت و درمان زندانیان به خانواده آن ها انتقال پیدا نکند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر