پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1593
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
اندازه متن
سخنگوی قوه قضائیه گفت:

44 درصد متهمین، مواد مخدری هستند

از سال 1376 و براساس قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت موظف بود اردوگاهی ایجاد کند تا افرادی که در رابطه با مواد مخدر دستگیر می‌‌شوند وارد آن اردوگاه شوند که تا امروز این امکان فراهم نشده است.
محسنی اژه ای

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در طی سال‌های گذشته تا امروز بیش از 44 درصد متهمان مربوط به مواد مخدر بودند که مشکلات جدی در این زمینه داشتیم.

 به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، محسنی اژه‌ای در نود و هفتمین نشست خبری اظهار داشت: در حدود سه ماه اول امسال یعنی فروردین، اردیبهشت و ماه خرداد در مجموع 31 استان کشور، متأسفانه  بیش از ۳۴ هزار و ۶۴۴کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی افزود: اگر این مقدار مواد در کشور توزیع می‌شد، دردسرهای بسیاری برای مردم و جوانان ایجاد می‌کرد.

اژه‌ای با توصیه به خانواده ها برای مراقبت از فرزندان و عزیزانشان گفت: خانواده‌ها تلاش کنند تا عزیزانشان در دام جریان مافیای مواد مخدر گرفتار نشوند و بدیهی است که اگر کسی وارد این موضوع شود، قوه قضائیه براساس قانون با آنها برخورد می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به جزئیات مواد مخدر کشف‌شده خاطرنشان کرد: در مجموع مواد مخدر کشف‌شده 936 کیلوگرم هروئین، 88 کیلوگرم شیشه و 168 کیلوگرم کراک وجود داشته است که بیش از یک هزار کیلوگرم از مواد کشف شده، بسیار خطرناک بوده است.

وی ادامه داد: مدعیان حقوق بشر اگر مجازات این افراد را بینند، فریادشان بلند می‌شود که چرا جمهوری اسلامی ایران با این افراد مقابله می‌کند.

اژه ای با بیان اینکه البته در سه ماهه نخست امسال 7 نفر از کسانی که به اعدام محکوم شده بودند، ابراز پشیمانی کرده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص اثبات شد که این افراد پشیمان هستند و مدتی برای آزمایش، هر نوع همکاری با دستگاه قضایی انجام دادند و سایر مجرمان این حوزه را معرفی کردند.

وی افزود: برخی اعضای باندهای مواد مخدر را معرفی و از طرفی هم احراز شد این افراد پشیمان هستند و در مسائل فرهنگی، آموزشی و حرفه‌آموزی در زندان فعالیت‌هایی نشان دادند و حتی 4 یا 5 جزء قرآن را حفظ کردند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: با درخواست رؤسای دادگستری یک درجه تخفیف برای این افراد درنظر گرفته شد و حکم آنها از اعدام به حبس ابد تعدیل شد.

اژه‌ای با بیان اینکه به دنبال آن هستیم مجازات غیر حبس درنظر بگیریم خاطرنشان کرد: در طی سال‌های گذشته تا امروز بیش از 44 درصد متهمان مربوط به مواد مخدر بودند که مشکلات جدی در این زمینه داشتیم.

وی افزود: از سال 1376 و براساس قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت موظف بود اردوگاهی ایجاد کند تا افرادی که در رابطه با مواد مخدر دستگیر می‌‌شوند وارد آن اردوگاه شوند که تا امروز این امکان فراهم نشده است.

وی ادامه داد: فضای بهداشتی، فیزیکی و آموزش‌ها با این کار برای افراد فراهم می‌شود زیرا افرادی که دارای جرم مواد مخدر هستند از قشر خاصی هستند.

اژه‌ای تصریح کرد: اگر دولت همت جدی کند تا  مجزمان مواد مخدر از غیر این افراد جدا شود می‌توانیم جایگزین حبس داشته باشیم البته عده‌ای باید به حبس بروند زیرا برای جامعه ضرر دارند.

منبع: خبرگزاری فارس


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر