پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1574
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
اندازه متن
در حاشیه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان تهران مطرح شد؛

اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای درمان معتادان استان تهران/5هزار معتاد متجاهر جمع ‌آوری شدند

4دوره سه ماهه برای درمان معتادان متجاهر برنامه ریزی شده است که اجرای آن به 20میلیارد تومان هزینه نیاز دارد؛ همچنین 5میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی معتادان تهران در نظر گرفته شده است.
آذرنیا

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از تخصیص 20 میلیارد تومان برای درمان معتادان متجاهر در استان تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا آذرنیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در حاشیه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران که دوشنبه در سالن جلسات عمومی استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: سالانه 1ونیم میلیارد تومان برای درمان برای 4000 نفر معتاد متجاهر هزینه می شود.

وی افزود: 4دوره سه ماهه برای درمان معتادان متجاهر برنامه ریزی شده است که اجرای آن به 20میلیارد تومان هزینه نیاز دارد؛ همچنین 5میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی معتادان تهران در نظر گرفته شده که 50 درصد از اعتبار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در جمع آوری معتادان محسوب می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نهایت همکاری و مساعدت را با استان تهران داشته و بیش از این نمی‌تواند هزینه‌های مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان تهران را تأمین کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران هزینه درمان 400 نفر معتاد متجاهر مرد و80 نفر متجاهر زن را تأمین کرده است، گفت: هزینه تجهیز، تأسیس و اداره 44 مرکز بهاران توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تصریح کرد: بر اساس آمار تعداد معتادان متجاهر استان تهران 16هزار نفر است و ما سال گذشته در استان تهران  9هزار و 760 معتاد متجاهر را تحت درمان قرار دادیم که این تعداد تنها نیمی از معتادانی است که در کشور درمان شده‌اند.

آذرنیا گفت:‌ از 5هزار معتاد متجاهری که در سطح استان تهران جمع ‌آوری شده‌اند،بالغ بر 700 نفر به مددسراهای شهرداری منتقل شده‌اند و 178 نفر از اتباع خارجی غیرمجاز بوده‌اند که به کشورشان منتقل شدند.

به گفته وی حدود 635 افرادی که از شهرستان آمده اند در استان تهران تحت درمان هستند که قرار است به خانواده‌هایشان تحویل داده‌ شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر