پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1533
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
اندازه متن
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی:

بهزیستی وظیفه ای برای نگهداری از کارتن خواب ها ندارد/ تهران نیازمند 6 مرکز نگهداری از زنان

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی می گوید که در سال گذشته 1600 نفر از زنان آسیب دیده در 24 مرکز سطح کشور پذیرش شدند و در حال حاضر اولویت اول سازمان بهزیستی افزایش تعداد این مراکز در کلان شهر ها است.
مسعودی فرید

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت:محور اصلی کار در رابطه با مساله کارتن خوابی و بی خانمانی بر عهده شهرداری است و بهزیستی هیچ وظیفه ای در این خصوص ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با اسکان زنان معتاد متجاهر ترخیص شده از کمپ شفق اظهار داشت:رسیدگی به مساله زنان معتاد متجاهر طبق قانون بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت است و تنها وظیفه ای که بهزیستی در این زمینه برعهده دارد ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری است.

وی افزود: محور اصلی کار در رابطه با مساله کارتن خوابی و بی خانمانی بر عهده شهرداری است و بهزیستی هیچ وظیفه ای در این خصوص  ندارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت:سازمان بهزیستی برنامه هایی بسیاری را برای زنان آسیب دیده بستری شده در کمپ شفق بعد از گذراندن دوره اولیه درمان و ترک در این مرکز در نظر گرفت. 

مسعودی فرید تصریح کرد:بر اساس تصمیم  بهزیستی مقرر شد با همکاری شهرداری، این افراد به مکان ها و در گروه های کوچک 30 الی 40 نفره به مراکزی مانند بهاران منتقل و نگهداری شوند.

وی با اشاره به راه اندازی یک مرکز نگهداری از زنان آسیب دیده در شهر تهران، مطرح کرد:سال گذشته یک مرکز برای نگهداری از زنان آسیب دیده راه اندازی شد که به وسیله، ان جی او ها اداره و زنان آسیب دیده به همراه فرزندان خود در این مراکز نگهداری می شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: اما با توجه به اینکه سازمان بهزیستی بودجه 3 میلیارد تومانی برای توسعه مراکزی که به وسیله ان جی او ها و سمن ها  اداره می شوند در اختیار دارد، در نظر داریم تعداد این افراد را در هر مرکز به 30 الی 40 نفر کاهش دهیم.

مسعودی فرید با بیان اینکه سال گذشته 1600 نفر از زنان آسیب دیده در 24 مرکز سطح کشور پذیرش شدند، اظهار داشت: بر این اساس اولویت اول سازمان بهزیستی افزایش تعداد این مراکز در کلان شهر ها است.

وی شهر تهران را نیازمند افزایش تعداد مراکز نگهداری از زنان آسیب دیده دانست و بیان کرد:در کلان شهر تهران تعداد این قبیل مراکز باید به 5 الی 6 عدد افزایش پیدا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر