پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1485
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
اندازه متن
رئیس بهزیستی استان تهران:

جمع آوری 1800 معتاد اتباع بیگانه در تهران

رئیس بهزیستی استان تهران گفت: در مرحله دوم طرح جمع آوری معتادان خیابانی تاکنون دو هزار و 613 معتاد جمع آوری شده اند که هزار و 800 معتاد اتباع بیگانه بودند که به کشور خود بازگشتند و 641 نفر نیز شرایط نگهداری در کمپ ها را نداشتند.
دلبری

رئیس بهزیستی استان تهران گفت : 60 درصد معتادان خیابانی جمع آوری شده شهرستانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احمد دلبری با اشاره به طرح جمع آوری معتادان خیابانی از اردیبهشت امسال در شهر تهران افزود: در مرحله دوم این طرح تاکنون دو هزار و 613 معتاد جمع آوری شده اند که هزار و 800 معتاد اتباع بیگانه بودند که به کشور خود بازگشتند و 641 نفر نیز شرایط نگهداری در کمپ ها را نداشتند.

وی با اشاره به همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر، شهرداری،‌ قوه قضاییه، استانداری و نیروی انتظامی در اجرای این طرح گفت: در مرحله نخست سه هزار و 500 معتاد و در مرحله دوم هزار و 800 معتاد جمع آوری شده اند.

دلبری افزود: درحال حاضر 50 کمپ اقامتی به این معتادان خدمات درمانی و نگهداری ارائه می کنند.

وی گفت: سازمان بهزیستی آمادگی پذیرش 700 معتاد خیابانی دیگر را در این مراکز دارد.

دلبری با اشاره به برنامه های حمایتی سازمان بهزیستی برای این معتادان، افزود: این معتادان پس از سه ماه بازپروری در صورت داشتن خانواده به خانواده باز می گردند.

وی گفت: معتادان پس از بازپروری در مراکز حرفه آموزی بهاران، آموزش های حرفه آموزی می بینند و پس از آن مشغول به کار می شوند.

دلبری درباره زنان معتاد خیابانی نیز افزود: 100 زن معتاد نیز جمع آوری شدند که فرزندان آنها نیز با همکاری بهزیستی به مراکز نگهداری کودکان ارجاع شده است.

وی گفت: زنان معتاد در مراکز نگهداری خدمات حمایتی دریافت می کنند و همزمان فرزندان این زنان نیز در مراکز نگهداری کودکان نگهداری می شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پایان پیام
بازنشر
نظرات (1)
فرشته ارشادی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴
0 0
باسلام من همسرم از اتباع بود معتاد خیابانی شد هشت ماه بیخبرم ازش چی طوری میتونم بفهمم رد مرزش کردن یا نه فرزند دارم ازش ترو خدا بهم راهنمایی کنید ایا معتادان اتباع رد مرز میکنن بعد بهبودی شون
ارسال نظر