پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1466
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۵
اندازه متن
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:

امسال هم اتوبوس ایدز به خیابان ها می آید

هر سال در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، 10 درصد رشد ابتلا به ایدز داریم/60درصدمبتلایان به ایدز از بیماری خود اطلاعی ندارند/یکی از دلایل افزایش ابتلا به ایدز، جمعیت جوان است که این افراد از لحاظ رفتارهای پر خطر جنسی و اعتیاد بیشتر در معرض ایدز قرار دارند
ایدز

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: امسال نیز برنامه اتوبوس ایدز را در کنار برنامه های در دست اقدام در سراسر کشور داریم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمد مهدی گویا در  مورد وضعیت بیماری ایدز در کشور گفت: یکی از دلایل افزایش ابتلا به ایدز در کشور، جمعیت جوان است که این افراد از لحاظ رفتارهای پر خطر جنسی و اعتیاد بیشتر در معرض ایدز قرار دارند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در 2 سال اخیر اقدامات زیادی در راستای کنترل ایدز داشته، عنوان کرد: تشدید آگاهی دهی به مردم و تشویق آنها به مشاوره با هدف تغییر رفتار و انجام آزمایش از جمله اقدامات وزارت بهداشت است.

گویا با بیان اینکه هر سال در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، 10 درصد رشد ابتلا به ایدز داریم، اظهار کرد: امسال نیز برنامه اتوبوس ایدز را در کنار برنامه های در دست اقدام در سراسر کشور داریم.

وی ضمن تاکید بر اینکه 60 درصد افراد مبتلا به ایدز از بیماری خود اطلاعی ندارند، افزود: بنابراین باید راه تشخیصی سریع برای این بیماری در اختیار مراکز آزمایشی قرار دهیم.

وی ادامه داد: آزمایش مادران در برخی نقاط کشور برای تشخیص ایدز و کنترل بیماری از همان زمان نقش به سزایی در کنترل انتقال این بیماری دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر