پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1429
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
اندازه متن
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

آسیب‌های اجتماعی ماهیتی نوین یافته‌اند

وزیرکار و رفاه اجتماعی بر این اعتقاد است که آسیب‌های اجتماعی شکل‌شان ثابت مانده، اما ماهیتشان تغییر جدی پیدا کرده به عنوان مثال درحال‌حاضر با اعتیاد در طبقه متوسط روبه‌رو هستیم و باید با رویکردی علمی، علت‌ها و ماهیت‌ آسیب‌های اجتماعی نوین را شناسایی کنیم.
ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان آنکه ماهیت آسیب‌های اجتماعی تغییر کرده‌اند، اظهار کرد: نیاز است با تغییر ماهیت آسیب‌ها، ماهیت مداخلات نیز به‌منظور کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی تغییر کنند، زیرا مداخلات سنتی نمی‌توانند پاسخگوی ماهیت نوین آسیب‌های اجتماعی باشند.

علی ربیعی در شورای اورژانس اجتماعی کشور که در محل این وزارتخانه با حضور احمد میدری، معاون رفاه، روزبه کردونی، مدیرکل آسیب‌های اجتماعی این وزارتخانه و جمعی از مسئولان سازمان بهزیستی کشور، آموزش‌وپرورش، قوه قضائیه و نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی شکل‌شان ثابت مانده، اما ماهیت آنها تغییر جدی پیدا کرده است، برای مثال دیگر نمی‌توان علت طلاق را فقط به فقر تقلیل داد و باید توجه داشت تغییرات نگرشی و مسائل مرتبط با سبک زندگی نیز بر این موضوع تأثیر گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: مثال دیگری درخصوص تغییر ماهیت آسیب‌ها، مسئله اعتیاد است به طوری که درحال‌حاضر با اعتیاد در طبقه متوسط روبه‌رو هستیم و باید با رویکردی علمی، علت‌ها و ماهیت‌ آسیب‌های اجتماعی نوین را شناسایی کنیم.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تأکید کرد: در بحث مداخلات اجتماعی باید دقت شود مداخلات حتما پیش از آسیب، حین آسیب و پس از آن نیز به اجرا درآیند. همچنین باید دقت کرد درخصوص هر مسئله و آسیب اجتماعی حتما باید با توجه به ماهیت و نوع آن مداخله کرد و هیچ‌گاه نمی‌توان مداخلات یکسانی را برای تمامی آسیب‌ها به اجرا درآورد بلکه برای هر آسیب نیازمند مداخلات متفاوت و مشخصی هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه عنوان کرد: باید از ظرفیت اجتماعی نیروها و فعالان مدنی از جمله بازنشستگان، سمن‌ها و NGOها برای کاهش و کنترل آسیب در کشور استفاده کنیم. وی تصریح کرد: باید از ظرفیت نهادهایی مانند مساجد برای کنترل و کاهش آسیب‌ها استفاده کنیم تا بدین‌ترتیب بتوانیم نهادهای مدرن و ساختارهای اجرائی را در سطوح محله و مراکزی مانند مدرسه و مساجد وارد کرده و مداخلات مؤثرتری داشته باشیم.

 منبع: روزنامه شرق

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر