پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1266
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۵
اندازه متن
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد:

وجود 140 مرکز روزانه گذری کاهش آسیب اجتماعی در کشور

بیش از 140 مرکز روزانه، 45 تا 50 مرکز شبانه و 250 تیم سیار برای کاهش خطرات ناشی از مصرف پر خطر موادمخدر فعال هستند/در مراکز کاهش آسیب تبعات ناگواری همچون ابتلا به ایدز،مرگ ناشی از مصرف موادو آسیب های روانی اجتماعی در معتادان کاسته می شود.
مجید رضازاده

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 140 مرکز روزانه، 45 تا 50 مرکز شبانه برای کاهش خطرات ناشی از مصرف پرخطرموادمخدر درکشورفعالیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور،  با بیان اینکه مراکز گذری کاهش آسیب های اجتماعی با هدف کاهش آسیب مصرف مواد مخدر در افراد احداث شده است ، اظهار داشت: در این مراکز تلاش می کنیم آسیب های ناشی از اعتیاد پر خطر که برخی به آن مبادرت دارند رفته رفته کاهش یابد.

وی گفت: در این مراکز تبعات ناگواری همچون ابتلا به ایدز، مرگ و میر ناشی از مصرف موادمخدر و آسیب های روانی اجتماعی در معتادان کاسته می شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در این مراکز خدماتی همچون توزیع سرنگ، آموزش های مختلف و کم خطر تزریق مواد مخدر داده می شود.

رضازاده افزود: بیش از 140 مرکز روزانه، 45 تا 50 مرکز شبانه و 250 تیم سیار برای کاهش خطرات ناشی از مصرف پر خطر موادمخدر برخی معتادان در کشور مشغول فعالیت هستند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حضور در این مراکز رایگان است، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در این مراکز حضور دارند  رفته رفته به درمان و ترک مواد مخدر تمایل پیدا می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر