پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1147
۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۳
اندازه متن
مدیرکل بهزیستی استان تهران خبر داد:

معرفی نخستین گروه از زنان معتاد بهبود یافته به مجتمع‌های بهاران

حدود یک ماه است که زنان معتاد متجاهر در مرکز شفق نگهداری می‌شوند و طبق توافق صورت گرفته این افراد بین یک تا 3 ماه می‌توانند در این مرکز حضور داشته باشند و بعد از آن جهت توانمندسازی و اشتغال به مجتمع‌های بهاران در 22 منطقه تهران معرفی می‌شوند.
احمد دلبری

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر 398 نفر از زنان معتاد متجاهر در مرکز شفق نگهداری می‌شوند که نخستین گروه آنها پس از بهبودی جهت توانمندسازی به مجتمع‌های بهاران در سطح مناطق معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، احمد دلبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی استان تهران در مرکز شفق (محل نگهداری زنان معتاد متجاهر)، اظهار داشت: هم اکنون 398 نفر زنان معتاد متجاهر در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد:پس از جمع آوری این افراد در مرکز اشاره شده، اقدامات لازم از سوی بهزیستی استان جهت تشکیل پرونده اجتماعی آنها آغاز شد.

دلبری با اشاره به اینکه از 398 نفر زن معتاد متجاهر در مرکز شفق، 50نفر شماره تماس خود را برای اطلاع به خانواده‌هایشان به مددکاران اعلام نموده‌اند، گفت:از این تعداد 15خانواده تمایل به برگشت زنان پس از بهبودی به خانواده را داشته‌اند،ضمناً از این 50 نفر نیز 3نفر کودک خردسال داشتند که در یک کودک در یکی از شیرخوارگاه‌های شهر تهران و دو کودک در خانواده‌هایشان نگهداری شدند.

وی با بیان اینکه 5 مددکار (4 مددکار خانم – یک مددکار آقا) و 20 مددیار آموزش دیده با تحصیلات مرتبط در مرکز شفق فعالیت می‌کنند، گفت: چنانچه لازم باشد باز هم به مرکز اشاره شده مددکار خواهیم فرستاد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: حدود یک ماه است که زنان معتاد متجاهر در مرکز شفق نگهداری می‌شوند و طبق توافق صورت گرفته این افراد بین یک تا 3  ماه می‌توانند در این مرکز حضور داشته باشند و بعد از آن جهت توانمندسازی و اشتغال به مجتمع‌های بهاران در 22 منطقه تهران معرفی می‌شوند.

وی افزود:طبق برنامه‌ریزی انجام شده به زودی نخستین زنان بهبود یافته به مجتمع بهاران معرفی خواهند شد.

دلبری در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ملزم شده است که زنان و کودکان‌شان را تحت پوشش قرار بدهد.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر