پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 992
۰۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۱
اندازه متن
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خبر داد:

فروش نقل و نباتی ترامادول در برخی از داروخانه ها

فروش مخدر ترامادول بدلیل ایجاد تنش و عوارض جبران ناپذیر آن، بدون نسخه پزشک ممنوع است/ این داروی خطرناک مانند دیگر مخدرها اعتیاد آور بوده و حتی با مصرف یک دوز بیشتر ، گاهی خطر مرگ را به همراه دارد.
ترامادول

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از فروش نقل و نباتی و بدون نسخه مخدر ترامادول در برخی از داروخانه ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخدر بودن ترامادول و ناآگاهی برخی از جوانان به اعتیاد آوربودن این دارو اظهار کرد: فروش مخدر ترامادول بدلیل ایجاد تنش و عوارض جبران ناپذیر آن، بدون نسخه پزشک ممنوع است اما متاسفانه تهیه این دارو در برخی از دارو خانه ها به راحتی انجام می شود.

وی با بیان خطرات این دارو تصریح کرد : این داروی خطرناک مانند دیگر مخدرها اعتیاد آور بوده و حتی با مصرف یک دوز بیشتر ، گاهی خطر مرگ را به همراه دارد که به همین علت فروش آن باید با رعایت نظام پزشکی با نسخه مهر و امضا شده تحویل بیمار شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت در فروش آسان و بدون نسخه ترامادول در داروخانه ها، بر عهده وزارت بهداشت و معاونت درمان است که دقت نظر در خصوص جلوگیری از این مشکل باید به طور مستمر و جدی پیگیری شود

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر