پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2596
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۲۶
اندازه متن
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

800 طرح سازمان های غیر دولتی در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصویب شده است

حضور خیران در حوزه پیشگیری و مداخلات سامان اعتیاد امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل هشت درصد بیشتر شده و بسیاری از مشکلات زیرساختی و مالی مراکز درمانی اعتیاد توسط خیران گره گشایی شده است.
محمد بیرجندی

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: 800 طرح مداخله ای و فرهنگی سازمان های غیردولتی امسال در راستای رویکرد اجتماعی در سامان اعتیاد در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصویب و تامین اعتبار شده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد بیرجندی در ششمین همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر منطقه چهار کشور در اراک، افزود: 700 سازمان مردم نهاد در پیشنهاد و انجام طرح های فرهنگی و مداخله جویانه اعتیاد امسال مشارکت داشته اند.
وی بیان کرد: برای نخستین بار در 2 سال اخیر در سیاست های کلان این ستاد با بهره گیری از ظرفیت های مردم نهاد، آموزش های توانمند سازی در لایه های مردمی از طریق سمن ها برای مهار اعتیاد دنبال شده است.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: نتیجه این توانمند سازی برگزاری بیش از 160 هزار نفر ساعت آموزش توسط سازمان های مردم نهاد است که این اتفاق بزرگ در حوزه اجتماعی باید روز به روز گسترده تر شود.
بیرجندی گفت: هدف اصلی از برنامه ریزی منطقه ای در ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، استفاده از فرصت ها و قابلیت های مناطق است.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه کرد: در راستای صیانت از آسیب دیدگان اعتیاد و اشتغال زایی برای آنان،منابع اعتباری از طریق بانک های عامل در نظر گرفته شده و بنگاه های اقتصادی نیز طرف قرارداد هستند که در یک سال گذشته بیش از چهار هزار فرصت شغلی برای افراد آسیب دیده از مواد مخدر و بهبود یافتگان فراهم شده است و اغلب این مشاغل با شرایط بیمه اجتماعی است.
بیرجندی بیان کرد: حضور خیران در حوزه پیشگیری و مداخلات سامان اعتیاد امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل هشت درصد بیشتر شده و بسیاری از مشکلات زیرساختی و مالی مراکز درمانی اعتیاد توسط خیران گره گشایی شده است. 
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: اثر بخشی در حوزه پیشگیری و مداخلات سامان اعتیاد نیازمند همسویی همه بخش ها است و باید گفتمان موثر با بیشترین کارآیی در برنامه ها لحاظ شود.
بیرجندی بیان کرد: یکی از کارکردهای مهم حوزه مشارکت های اجتماعی، از بین بردن تضادها و رسیدن به بلوغ اطلاعات است و زیربنای این بلوغ پژوهش محوری، نظم در برنامه ها، تقویت بین بخشی و اطلاعات صحیح و به روز است و اگر این زیرساخت ها آماده باشد ضریب موفقیت افزایش می یابد.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: نقش اجتماعی که در ستاد مبارزه با موادمخدر تعریف شده و رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر به معنی حرکت به سمت منابع اجتماعی است و نخسین ماموریت در این راستا تجهیز شدن به دانش روز و برخورد تخصصی در حوزه مسئولیت کاری و ایجاد فضای امید، نشاط و باورپذیری توانایی ها در جامعه است.
بیرجندی گفت: توسعه مشارکت های مردمی در امر مهار اعتیاد نیازمند همسو سازی برای جلب همراهی این بخش ها است و به همین منظور کمیته های تخصصی تشکیل شده است.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه کرد: از مهمترین کمیته هایی که در سطح ملی و استانی ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت پیش رونده دارد، کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد است.
بیرجندی عنوان کرد: مسئولیت این کمیته در سطح ملی با بالاترین مقام سیاسی کشور و در استان ها با استانداران است.
وی گفت: از سال 95 تاکنون بیش از 280 نشست کمیته تخصصی مشارکت های اجتماعی در کشور برگزار شده و بسیاری از برنامه های موثر محصول این کمیته است.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: رسیدن به بلوغ اجتماعی در کشور در سایه هم افزایی و جریان سازی در حوزه مهار اعتیار در حال شکل گیری است.
ششمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی منطقه چهار کشور با حضور استان های مرکزی، لرستان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و همدان برگزار شد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان و 33 شهر در قلب ایران قرار دارد.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر