پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 970
۰۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۵
اندازه متن
رئیس دادگستری استان تهران:

برخورد قضایی تنها راه مقابله با موادمخدر نیست

دستگاه قضایی هیچ گونه مشکلی با مجازات افراد معتاد و قاچاق‌چیان مواد مخدر ندارد و حتی در رابطه با حکم اعدام نیز می‌تواند وارد کار شود/ مجازات نمی‌تواند راه گشا باشد و به جای آن باید فرد معتاد را ملزم به حضور 6 ماهه در کمپ‌ها و مراکز درمانی کنند.
رئیس دادگستری استان تهران

رئیس دادگستری استان تهران گفت: برخورد قضایی صرف تنها راه مقابله با پدیده اعتیاد و مواد مخدر نیست و درمان و پیشگیری مهم‌تر مجازات است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران،غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران با حضور در تالار شورای شهر تهران به منظور ارائه گزارشی در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی  دادگستری در مقابل اعتیاد اظهارکرد: موضوع محله هرندی یک آسیب اجتماعی است و رویکرد مقابله با آن باید تحت پیشگیری و درمان باشد.

وی افزود: در این حوزه تمام دستگاه‌های حاکمیتی کشور یکسری وظایف قانونی دارند که علاوه بر انجام آن‌ها باید در فعالیت‌های سایر دستگاه‌ها نیز نظارت و همدلی داشته باشند و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی نام گذاری شده است باید این همدلی و همزبانی را در کار دستگاه‌های اجرایی ببینیم.

رئیس دادگستری استان تهران با اشاره به این که در انجام وظایف قانونی نباید توپ را به زمین نهادهای دیگر انداخت گفت: از منظر دادگستری کل استان تهران و قوه قضاییه این نهاد به تمام وظایف خود در قبال مقابله با پدیده اعتیاد آگاه است اما نباید به آسیب‌های اجتماعی فقط نگاه حقوقی و قضایی داشته باشیم.

اسماعیلی افزود: قانون‌گذار در پی‌ سالیانه گذشته با اصلاح قوانین وظایف دادگستری را در قبال مبارزه با مواد مخدر که دستگیری، صدور حکم و مجازات است به روشنی بیان کرده است اما برخورد قضایی صرف راه‌گشا نیست.

وی ادامه داد: شخصی وجود دارد که 52 بار دستگیر و راهی زندان شده است که این نشان می‌دهد مجازات ناکارآمد بوده است.

رئیس دادگستری استان تهران گفت: امروز اگر کسی را به عنوان استفاده کننده موادمخدر یا حمل کننده آن دستگیر کنیم قانون به آن رسیدگی می‌کند و مجازات‌های لازم را که حدود 4 میلیون ریال 50 ضربه شلاق است برای فرد خاطی در نظر می‌گیرد اما مجازات نمی‌تواند راه گشا باشد و به جای آن باید فرد معتاد را ملزم به حضور 6 ماهه در کمپ‌ها و مراکز درمانی کنند.

اسماعیلی بیان کرد: قانون نیز نگهداری افراد معتاد را در مراکز درمانی در نظر گرفته است اما نمی‌توان این افراد را به مدت 6 ماه در زندان نگهداری کرد.

وی گفت: دستگاه قضایی هیچ گونه مشکلی با مجازات افراد معتاد و قاچاق‌چیان مواد مخدر ندارد و حتی در رابطه با حکم اعدام نیز می‌تواند وارد کار شود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر