پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 943
۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۷
اندازه متن

آموزش ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد خروجی ندارد

بیشتر افراد به دلیل مشکلات فراوانی که دارند آمادگی ذهنی برای دریافت آموزش ها را ندارند/کارگاه های آموزشی باید به تناسب جامعه هدف و با بهره گیری از ابزارهای روز برگزار شود تا تاثیر بگذارد/ آموزش های فعلی به شیوه سنتی ارایه می شود که تاثیرگذاری چندانی ندارد
اعتیاد

 بخشی از اظهار نظرها در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان به بی نتیجه بودن و نداشتن اثرگذاری آموزش های پیشگیری از اعتیاد اختصاص یافت و برخی از مسوولان تاکید داشتند که آموزش ها خروجی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا،در این جلسه که به ریاست استاندار کردستان برگزار شد مدیرکل بهزیستی کردستان با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی به نوعی در حال آموزش جامعه هدف خود هستند گفت: این آموزش ها خروجی ندارد و موثر نیست.
صباح قریشی، مرکز آموزش فعلی پیشگیری از اعتیاد در سنندج را از نظر مکان نامناسب دانست و بر تغییر این مکان تاکید کرد.
او پیشگیری از اعتیاد را امری فرابخشی دانست و یادآور شد تنها یک سازمان دولتی نمی تواند در این زمینه فعالیت اثربخش داشته باشد بلکه نیازمند مشارکت سایر سازمان ها است.
وی همچنین از تعطیلی سه مرکز ترک اعتیاد به دلیل تخلف در سال جاری خبر داد و افزود: یک مرکز دیگر نیز در آستانه تعطیلی است و هر مرکزی که قوانین و مقررات را رعایت نکند تعطیل می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در دهه اخیر آموزش های زیادی در میان جامعه مخاطب در استان ارایه شده است گفت: باید ارزیابی کنیم این آموزش ها تا چه حد موثر بوده است.
لیلا آژیر همچنین خواستار توجه جدی به وضعیت کمک ترک اعتیاد بانوان در سنندج شد و گفت: حس نا امنی و فضای افسردگی شدید بر این کمپ حاکم است و این دو مورد کمپ را تهدید می کند.
او خواستار تغییر مکان این کمپ شد و افزود: کمپ در فضا و مکانی نامناسب واقع شده و تعطیل کردن آن به مراتب بهتر از فعالیت در این مکان است. 
مسوول مرکز مشاوره دانشگاه کردستان نیز با بیان اینکه افسردگی اجتماعی در جامعه ما جدی است گفت: بیشتر افراد به دلیل مشکلات فراوانی که دارند آمادگی ذهنی برای دریافت آموزش ها را ندارند.
احمد امانی با تاکید بر تغییر در شیوه آموزش ها گفت: آموزش های فعلی به شیوه سنتی ارایه می شود که تاثیرگذاری چندانی ندارد و باید این شیوه را به تناسب شرایط جامعه تغییر داد.
برخی از مسوولان حاضر در این جلسه نیز بر تمرکز بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر برای پیشگیری از ورود افراد به سمت اعتیاد تاکید داشتند و معتقد بودند کردستان از ظرفیت فرهنگی و هنری بسیار زیادی در جهت پیشگیری از اعتیاد برخوردار است.
فرماندار سنندج در این ارتباط با بیان اینکه اقدامات زیادی در حوزه پیشگیری از اعتیاد انجام می شود تاکید کرد باید ارزیابی شود کدام اقدام موثر و نتیجه بخش بوده آن را ادامه دهیم.
ابراهیم زارعی همچنین بر استفاده از تجارب دیگر استان ها و حتی کشورهای خارجی در زمینه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: روش هایی که در این زمینه به کار می بریم نتیجه بخش نیست و باید روش های جدید را در پیش بگیریم.
او تاکید کرد بحث فرهنگی و اقلیمی کردستان در اجرای برنامه ها باید در نظر گرفته شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه با تاکید بر استمرار آموزش ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: کارگاه های آموزشی باید به تناسب جامعه هدف و با بهره گیری از ابزارهای روز برگزار شود تا تاثیر بگذارد.
حجت الاسلام احد آزادی خواه به برگزاری 680 گفتمان دینی در سال جاری در نیمه دوم امسال در استان اشاره کرد و افزود: موضوع پیشگیری از اعتیاد را هم می توانیم به این گفتمان ها اضافه کنیم.
مدیرکل حوزه هنری کردستان نیز در این جلسه خواستار توجه به حوزه فرهنگ و هنر در جهت پیشگیری از اعتیاد شد و گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز به این بخش اختصاص یابد می توان آثار تاثیرگذاری در حوزه پیشگیری تولید کرد.
امین مرادی خواستار پرهیز از نگاه ویترینی به حوزه فرهنگ و هنر شد و همچنین تاکید کرد برنامه های حوزه پیشگیری از اعتیاد پشتوانه پژوهشی داشته باشد.
براساس آمار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان حدود 20 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 480 هزار نفری استان کردستان به مواد مخدر اعتیاد دارند.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر