پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 940
۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۲
اندازه متن
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:

10درصد دانش آموزان زیر پوشش برنامه های پیشگیرانه از اعتیاد هستند

برنامه ریزی شده تا پایان برنامه ششم توسعه باید 25 درصد از تعداد کل معتادان کشور کاسته شود/ مبارزه با مواد مخدر ستیز دائمی و بلند مدت می طلبد/دستور العملی در خصوص مراقبت پس از خروج تهیه شده که وظایف را بر دوش تمامی دستگاه ها گذاشته است.
جزینی

 قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تنها 10درصد از جمعیت دانش آموزی کشور زیر پوشش برنامه های پیشگیرانه از اعتیاد قرار دارند که این رقم باید افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا،علیرضا جزینی در شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: در یکی از استان های کشور طرح چهره به چهره آموزش دانش آموزان اجرا می شود که به عنوان طرح پایلوت است که هر تن دانش آموز چهار ساعت آموزش می بیند.
وی در ادامه افزود: برنامه ریزی شده تا پایان برنامه ششم توسعه باید 25 درصد از تعداد کل معتادان کشور کاسته شود.
وی با بیان اینکه تمامی کشور های دنیا با این پدیده شوم در ارتباط هستند افزود: مبارزه با مواد مخدر ستیز دائمی و بلند مدت می طلبد.

21درصد مصرف کننده ها در حوزه کارگاهی و صنعتی است 
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه 21 درصد مصرف کننده ها در حوزه کارگاهی و صنعتی است هم اکنون باید در حوزه جوانان و بخصوص دانشجویان بیشتر در زمینه پیشگیری کار شود و برنامه ها نیز باید با رویکردهای اجتماعی باشد.
وی بر حساسیت در مناطق روستایی نیز تاکید کرد و گفت: این حوزه نیزه مورد غفلت قرار گرفته است که باید به آن بیشتر پرداخته شود.
وی بر ساماندهی زنان آسیب دیده نیز اشاره کرد و افزود: سازمان های مربوطه در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند.
وی در خصوص اشتغال معتادان بهبود یافته نیز گفت: در این زمینه در تهران اقداماتی انجام شده است و کارآفرینان برای این قشر اشتغال ایجاد کرده اند.
وی اظهار کرد: یکی از کارآفرینان در یک کارگاه 210 تن معتاد بهبود یافته را مشغول به کار کرده است.

کارآفرینانی که برای معتادان بهبود یافته اشتغال ایجاد کنند تسهیلات بانکی دریافت می کنند
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کارآفرینانی که برای معتادان بهبود یافته اشتغال ایجاد کنند از تسهیلات برخوردار می شوند گفت: کارآفرینان برای این منظور معرفی شوند.
جزینی افزود: دستور العملی در خصوص مراقبت پس از خروج تهیه شده که وظایف را بر دوش تمامی دستگاه ها گذاشته است و با اجرایی شدن آن قدم های خوبی در راستای درمان معتادان برداشته می شود.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست گفت: مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود و تمامی دستگاه ها و مردم دخالت داده شوند.
پرویز افشار اظهار کرد: در این زمینه 30 تفاهم نامه با دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه ها و مراکز صنعتی بسته شده است.
وی افزود: وقتی پای کار از جنس خود آنان باشد اثر بخشی بیشتری دارد.
وی بر همکاری تشکل ها در این زمینه نیز تاکید کرد و گفت: در استان اصفهان شبکه های زیادی در این زمینه وارد شده اند.
وی اظهار کرد: بیشتر فعالیت ها در حوزه درمان است اما باید پیشگیری بیشتر کار شود تا معتاد جدیدی وارد جامعه نشود.
معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست گفت: باید روزانه در هر شهرستان سه خرده فروش مواد مخدر دستگیر شود.
هادی نژاد افزود: خرده فروشان که خود نیز معتاد هستند آسیب های مختلفی در سطح جامعه ایجاد می کنند.
استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر مراقبت خانواده تاکید کرد و گفت: این امر باید مورد اهمیت خانواده ها باشد و از فرزندان خود مواظبت کنند تا دچار مشکلاتی از جمله اعتیاد نشوند.
سیدعلی اکبر پرویزی افزود: هم اکنون پیشگیری از اعتیاد مهم است باید در زمینه ها مختلف در این رابطه کار کرد تا افراد معتاد جدید به جامعه وارد نشوند.
وی اظهار کرد: در مبارزه اجتماعی اولین جایگاه خانواده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر