پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 925
۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸
اندازه متن

تلاش ناجا برای تامین امنیت مردم

برای جمع آوری معتادان یک کارگروه تشکیل شده و به زودی مردم شاهد بهبود جلوه های خیابانی از نظر حضور معتادان در سطح شهر خواهند بود/طرح پاکسازی معتادان از سطح شهر بسیار متفاوت است زیرا که در این طرح ما با انسان مواجه هستیم .
سردار مومنی

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی تلاش می کند امنیت مردم را تأمین کند و برای این کار طرح های زیربنایی انجام شده است ، گفت: امنیت برای مردم در ایران به خوبی تأمین شده است و این بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اسکندر مؤمنی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص ارزیابی خدمات پلیس گفت: ارتباط گسترده ای با مجامع علمی ـ دانشگاهی بر رسانه ها داریم و همچنین در پژوهشگاه مطالعات نیروی انتظامی عملکرد خود را ارزیابی و مورد سنجش قرار می دهیم و در کنار این نهادها مرکز 197 و معاونت اجتماعی ناجا نظرسنجی های مختلفی را برای ارائه آمار تحت این موضوع انجام می دهد.

مؤمنی با اشاره به نظرسنجی های ناجا در طول شش سال گذشته خاطر نشان کرد: بحث مواد مخدر و مبارزه با جلوه های خیابانی معتادان در سطح شهر مهمترین دغدغه مردم است.

وی افزود: برای جمع آوری معتادان یک کارگروه تشکیل شده است و به زودی مردم تا پایان سال شاهد بهبود جلوه های خیابانی از نظر حضور معتادان در سطح شهر خواهند بود.

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: باید بدانیم که طرح پاکسازی معتادان از سطح شهر بسیار متفاوت است زیرا که در این طرح ما با انسان مواجه هستیم و مهمترین اصل برای موفقیت بحث نگهداری از معتادان است.

مؤمنی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته 20 درصد کشفیات مواد مخدر در کشور افزایش یافته و این خود گامی اساسی در جهت برخورد با معتادان است.

وی با اشاره به موضوع بازپروری و نگهداری معتادان گفت: نیاز به یک تجدید نظر در ساختار فعلی داریم و باید دولت و مجلس در این زمینه آسیب شناسی انجام دهند.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص بازدارنده بودن قوانین موجود در برخورد با قاچاقچیان افزود: قوانین بازدارندگی لازم را ندارند و در حوزه مواد مخدر باید از مرحله توزیع و ورود شروع و به بحث جمع آوری و نگهداری ختم شود.

سردار مؤمنی ضمن انتقاد از بحث برخورد با معتادان گفت: باید بیشتر در زمینه پیشگیری کار کنیم و در این بحث رسانه ها ، مدارس ،‌ نهادهای فرهنگی و خانواده ها می توانند نقشی اساسی داشته باشند.

وی با تأکید بر نقش آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری افزود: همانطور که طرح همیاران پلیس در بحث فرهنگسازی در جامعه موفق بود می توان از این ظرفیت در بخش پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر استفاده مناسب شود.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش اعتیاد در میان زنان گفت: آمارها نشان می دهند که سن اعتیاد نسبت به سالهای گذشته در جامعه پایین آمده و همچنین تعداد معتادان در خانمها بیشتر شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر