پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 890
۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۳۷
اندازه متن
معاون فرهنگی قوه قضاییه:

بودجه دستگاه قضا نیازمند بازنگری است

نسل جدید ما پس از فارغ التحصیلی هیچ خلاقیت اقتصادی نداشته و منتظر کار دولتی است و این تربیت نادرست تبعات نابهنجاری چون افزایش آمار اعتیاد و سرقت، هجم عظیم پرخاشگری و ... را بدنبال دارد.
حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: بودجه دستگاه قضا تنها دو درصد از کل بودجه جاری کشور بوده که نیازمند بازنگری است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام هادی صادقی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری تنکابن افزود: ما مسئولان جمهوری اسلامی با مسئولان آمریکا بطور مثال فرق داریم زیرا باید جامعه ای بسازیم که مردم در آن با عدل زندگی کنند.

 وی با اشاره به وظیفه قوه قضاییه در برقراری عدالت در جامعه اضافه کرد: قوه قضاییه در دو بخش عدالت کیفری و عدالت ترمیمی تلاش می کند.

صادقی با بیان این مطلب که دستگاههای اجرایی بایستی  به درستی به وظایفشان عمل کنند ، تصریح کرد: تنها در این صورت است که بار سنگین قوه قضاییه کم می شود.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه ادامه داد: شلوغی دستگاه قضا به بیمار بودن دستگاههای اجرایی کشور برمی گردد و متاسفانه دستگاههای فرهنگ ساز کشورمان چون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و ... درست کار نمی کنند و به همین سبب تربیت ما نتیجه یخش نیست زیرا دستگاههای تربیتی کشورمان هنوز هم در حال تربیت نیروهای انسانی هستند که نخبگانش بدرد دانشگاههای آمریکایی می خورد.

وی گفت: نسل جدید ما پس از فارغ التحصیلی هیچ خلاقیت اقتصادی نداشته و منتظر کار دولتی است و این تربیت نادرست  تبعات نابهنجاری چون افزایش آمار اعتیاد و سرقت، هجم عظیم پرخاشگری و ... را بدنبال دارد.

این مسئول پیشگیری از وقوع جرم را بسیار موثر دانست و  افزود: دستگاه قضا به تنهایی نمی تواند در مقوله پیشگیری و فرهنگ سازی آن کاری انجام دهد بلکه این بحث همت همگانی را می طلبد.

وی با اشاره به سنگینی کار قضا و دادگستری ها، اظهار داشت: دستگاه قضا زیر بار این همه پرونده له شده و وضعیت آن از لحاظ بودجه، امکانات و نیروی انسانی و فضای فیزیکی مناسب نیست و با همه این محدودیت ها کار قضاوت را انجام می دهد در حالیکه این کار مستزم آرامش خاطر است.

صادقی در خصوص تامین نیازهای منطقه در بحث  کمبود نیروی انسانی ، وضعیت نامناسب زندان تنکابن و ... قول همکاری داد.

منبع: خبرگزاری مهر 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر