پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 887
۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۷
اندازه متن
استاندار زنجان:

ارائه آمارهای خام و بدون تحلیل در مبارزه با مواد مخدر سودمند نیست

برخی از این آمارها تکرار داخل خودش دارد، به طور مثال وارد کردن دفعات دستگیری یک فرد در گزارش تعداد دستگیری ها، نمی تواند چندان بیانگر واقعیت باشد/اعتبارات اجرای برنامه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر، مبالغ قابل توجهی نیستند، اما همان را هم هزینه نمی کنند.
جمشید انصاری، استاندار زنجان

استاندار زنجان گفت: در مبارزه با مواد مخدر آمارهای خام و تحلیل نشده واقعیت را منعکس نمی کند و ارائه آن هم سودی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، جمشید انصاری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان افزود: در مبارزه با مواد مخدر، لازم است دستگاه های متولی، آمارهای مختلف از منابع گوناگون را دریافت کنند و مورد تجزیه و تحلیل درست قرار دهند و آن بخش از داده ها که به وظایف شورای مبارزه با مخدر و واقعیت موضوع اعتیاد مرتبط است ارائه کنند تا امکان نتیجه گیری و برنامه ریزی فراهم شود.

وی با اشاره به گزارش های برخی از نهادها و دستگاه های اجرایی در خصوص مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: برخی از این آمارها تکرار داخل خودش دارد، به طور مثال وارد کردن دفعات دستگیری یک فرد در گزارش تعداد دستگیری ها، نمی تواند چندان بیانگر واقعیت باشد.
وی با اشاره به لزوم تشکیل کمیته ای برای هماهنگی مسایل دانشجویی و دانشگاهی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: دانشگاه های عمده استان که حجم بالای دانشجویان را دارند باید برنامه های مشترکی را با هماهنگی با یکدیگر برای اجرای طرح های پیشگیری از مصرف مواد مخدر داشته باشند تا ثمره کار بیشتر مفید واقع شود. 
وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای برنامه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر، مبالغ قابل توجهی نیستند، اظهار کرد: با این وجود برخی از دستگاه ها با گذشت هشت ماه از سال جاری اسناد هزینه کرد همان اعتبارات را هم ارائه نداده اند و این به معنای آن است که دستگاه های مذکور همان منابع محدود را هزینه نکرده اند و یا در محلی غیر از برنامه تعیین شده صرف کردند.

 منبع: خبرگزاری ایرنا 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر