پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 856
۰۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
اندازه متن
مسئول بسيج جامعه زنان:

آمادگي بسيج جامعه زنان جهت پيشگيري از اعتياد

متاسفانه امروز اعتياد به ورزشگاه‌ها و آرايشگاه‌ها نفوذ كرده و بسياري از افراد به بهانه‌هايي همچون زيبايي و لاغري معتاد مي‌شوند/برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در استان‌ها از جمله اقدامات بسيج جامعه زنان جهت پيشگيري از اعتياد بوده است.
مینو اصلانی

مسئول بسيج جامعه زنان از آمادگي اين بسيج جهت پيشگيري از اعتياد در راستاي همكاري با ساير دستگاه‌ها و تحقق رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: «يكي از مهمترين راهكارهاي مبارزه با اعتياد و مواد مخدر آگاهسازي خانواده‌ها است.»

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، مينو اصلاني اظهار داشت: «اعتياد يكي از دغدغه‌هاي مهم مردم در كشور به شمار رفته و همه مردم و مسئولان براي رفع آن بايد اهتمام و همكاري لازم را داشته باشند. متاسفانه اعتياد امروز نسبت به گذشته بيشتر شده و با القاب فريبنده و رنگ و لعاب‌هاي مختلف در كمين افراد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان كه آينده سازان مملكت هستند، قرار گرفته است.»

وي افزود:« يكي از مهمترين راهكارهاي مبارزه با اعتياد و مواد مخدر آگاه سازي خانواده‌ها است و بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد. خانواده يكي از بنيان‌هاي جامعه بوده و آموزش به آن در جهت حفاظت از جامعه در مقابل اعتياد ضرورت دارد. خانواده رسالت بزرگي براي آموزش به فرزندان داشته و بنابراين براي پيشگيري از اعتياد بايد به مهمترين گام يعني آموزش به خانواده اهتمام داشت.»

مسئول بسيج جامعه زنان با تاكيد بر اينكه آموزش‌هاي پيشگيري از اعتياد بايد ارتقاء يابد و به روز رساني شود، گفت: «آموزش و پرورش بايد به عنوان بزرگترين نهاد آموزشي و تربيتي در كشور آموزش به واليدن جهت پيشگيري از اعتياد به ويژه به صورت چهره به چهره را انجام دهد. خانواده‌ها بايد آگاهي يابند كه در برابر اعتياد در خطراند و بايد اقدامات و برنامه‌هاي لازم را جهت پيشگيري فرزندانشان از اعتياد داشته باشند.»

اصلاني به نقش ائمه مساجد در پيشگيري از اعتياد اشاره كرد و بيان داشت: اين قشر از جامعه نيز با آموزش اهالي محل در مساجد مي‌توانند نقش مهمي را در پيشگيري از اعتياد ايفا كنند. اعتياد امروز پشت درب همه خانه‌ها كمين كرده و هيچ كس نمي‌تواند ادعا كند كه مصون از اين پديده خانمان سوز است. بنابراين همه مسئول هستيم و بايد جهت مبارزه با اين پديده شوم اجتماعي همكاري كنيم.

وي به مراقبت عمومي افراد جامعه از اعتياد از طريق اصناف، دانشگاه، آموزش و پرورش، رسانه‌ها اشاره داشت و گفت: «اعتياد تبعات مختلف اجتماعي و فردي به همراه دارد كه در بعد كلان مبارزه با مواد مخدر به صورت بسيار عالي انجام گرفته و در واقع جمهوري اسلامي ايران برنامه و اقدامات آن در اين زمينه در دنيا بي‌نظير است. ولي در بعد اجتماعي به نظرم براي اطلاع رساني و آگاهي سازي افراد جامعه از تبعات اعتياد برنامه‌هاي كمتري اجرا شده است.»

مسئول بسيج جامعه زنان با بيان اينكه برنامه‌هاي فرهنگي همچون برپايي نمايشگاه و ساخت فيلم و انيميشن در پيشگيري از اعتياد موثر است، افزود: «بايد اين مساله در جامعه به تصوير كشيده شود كه افراد بسياري قصد معتاد شدن نداشته ولي به دليل عدم آگاهي به سمت مواد مخد سوق پيدا كرده‌اند.»

اصلاني ادامه داد: «متاسفانه امروز اعتياد به ورزشگاه‌ها و آرايشگاه‌ها نفوذ كرده و بسياري از افراد به بهانه‌هايي همچون زيبايي و لاغري به پيشنهاد دوستان در اين مراكز معتاد مي‌شوند. اين مسئله بايد جدي گرفته شود و دستگاه قضايي برخورد سخت و بازدارنده براي كساني كه در مراكز عمومي جوانان و نوجوان را فريب مي‌دهند، داشته باشد.»

وي بيان داشت:«صنوفي همچون صنف آرايشگران بايد نسبت به مساله اعتياد و مواد مخدر توجيه شوند و اقدامات مراقبتي خود را گسترش دهند تا بتوانيم شاهد كاهش اعتياد از اين طريق در جامعه باشيم. همزمان آگاهي افراد را نسبت به مواد مخدر به ويژه از نوع صنعتي ارتقاء دهيم.»

اصلاني از آمادگي بسيج جامعه زنان در جهت پيشگيري از اعتياد خبر داد و گفت: «ما نيز در كنار ساير دستگاه‌هاي دولتي و غير دولتي آماده‌ايم برنامه‌هاي خود را جهت پيشگيري از اعتياد گسترش دهيم تا بتوانيم شاهد كاهش اعتياد و دور ساختن نهاد خانواده از پديده خانمان سوز اعتياد باشيم.»

مسئول بسيج جامعه زنان خاطر نشان كرد: «برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در استان‌ها از جمله اقدامات بسيج جامعه زنان جهت پيشگيري از اعتياد بوده است و بنا داريم اين برنامه‌ها را در سطح كشور گسترش دهيم.»

وي در پايان اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر كه رويكرد آن توسط وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است را مثبت ارزيابي كرد و گفت:« اين مساله يكي از بهترين برنامه‌ها به شمار رفته و قطعا در صورت همكاري همه مردم و دستگاه‌ها همچنين افزايش حساسيت اجتماعي نسبت به مساله اعتياد مي‌توانيم به نتايج بسيار چشمگير دست يابيم.»

منبع خبر: روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر