پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 722
۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
اندازه متن
معاون قوه قضاییه:

تلاش می‌کنیم رنگ مجرمانه اعتیاد را کم کنیم

وقتی رنگ مجرمانه به مساله اعتیاد می‌دهیم مجبور به اعمال قانون برای آن هستیم که نقشی در بهبود وضعیت آن نداشته است/قوه قضائیه به دنبال بالا بردن هزینه ارتکاب جرم برای مجرم و اقدام های فرهنگی برای پیشگیری از وقوع جرم است.
محمدباقر الفت معاون قوه قضاییه

‌معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه سرعت نرخ رشد معتادین و استفاده‌کنندگان از روانگردان‌ها در کشور متوقف نشده است، تاکید کرد: «علت اصلی این رشد ناهنجاری‌هایی مانند بیکاری، افسردگی و ... تنوع مواد مخدر و ورود گروه‌های سنی در معرض آسیب به این عرصه بوده است.»

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، محمدباقر الفت گفت:«علت اصلی این رشد ناهنجاری‌هایی مانند بیکاری، افسردگی و ... تنوع مواد مخدر و ورود گروه‌های سنی در معرض آسیب به این عرصه بوده است.»

وی با بیان اینکه از نظر قانون اعتیاد جرم است، ولی تلاش می‌کنیم که رنگ مجرمانه این مساله را کم کنیم، گفت: «وقتی رنگ مجرمانه به مساله اعتیاد می‌دهیم مجبور به اعمال قانون برای آن هستیم که نقشی در بهبود وضعیت آن نداشته است.»

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: «این قوه به دنبال بالا بردن هزینه ارتکاب جرم برای مجرم و اقدام های فرهنگی برای پیشگیری از وقوع جرم است که نیازمند تعامل تمام بخش‌هاست.»

منبع : خبرگزاری ایسنا 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر