پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6150
۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۴۷
اندازه متن

تشکیل کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر در قزوین

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از تشکیل کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر به ریاست دادستان عمومی و انقلاب قزوین و با حضور رئیس شورای بانک های استان خبر داد.
شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر

به گزارش ادنا و به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، سیدجمال حسینی در جلسه ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آبیک که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آخرین جلسه با مسئولان ارشد نظام تحت عنوان آسیب های اجتماعی صراحتا اعلام کردند که با بنیان های اقتصادی و مالی قاچاقچیان موادمخدر باید مبارزه کرد.

وی افزود: طبق تجربه نظام و دستاوردهای پژوهشی هر مالی که از قاچاقچی که مشخصات خاص دارد و در دستگاه قضایی کشف می شود باید مصادره و توقیف شود به نحوی که خانواده وی توانایی سیر مسیر تجهیزات وی را نداشته باشد و قاچاقی در دادگاه ها باید اثبات کند اموال منقول و غیرمنقول موجود در بانک ها را از کجا آورده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان موادمخدر در استان قزوین به ریاست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و با حضور رئیس شورای بانک های استان تشکیل و ورود یافته اند و رصد پولشویی قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر آغاز شده و هر ۴۵ روز گزارش ها، احصا و پرونده های مورد بررسی قرار می گیرند. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین ادامه داد: ۴۷ درصد زندانیان ارتباط مستقیم با موادمخدر دارند و ۷۵ درصد زندانیان به صورت غیرمستقیم با فاصله نه چندان زیاد با موادمخدر ارتباط دارند و یا سابقه این موضوع را دارند. 

حسینی اضافه کرد: امروز موادمخدر موضوع پیچیده ای شده و مواد صنعتی جدید با ابزارآلات و نوع وسایل جدید وارد بازار شده که نحوه برخورد با بعضی موضوعات مرتبط با موادمخدر هنوز برای برخی از دستگاه ها جای تامل است. 

وی خاطرنشان کرد: مبارزه مالی با قاچاقچیان موادمخدر اولویت نظام است و بعد از ارجاع پرونده در این زمینه در دستگاه قضایی،  رصد جدی در استان قزوین صورت می گیرد. 

این مسئول، مردمی کردن مقابله با مواد مخدر را ضروری ذکر و تصریح کرد: برای تحقق این مهم لازم است از ظرفیت اساتید دانشگاه،  مجمع خیرین،  دلسوزان اطلاعاتی،  انتظامی، قضایی،  دبیران آموزش و پرورش، مشاوران دلسوز استفاده شود و در محلات از وجود قشرهای مختلف برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد بهره گرفت. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین افزود: این آمادگی وجود دارد که موضوعات تخصصی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، راهکارها و شیوه ها را برای شوراها و دهیاران روستاها تبیین کنیم تا از میزان ابتلا به اعتیاد در روستاها بکاهیم.

راه اندازی رشته های پارکی در فضاهای بلااستفاده شهرها

ابراهیم برخورداری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک در این جلسه از برگزاری بیش از ۱۳۰ رویداد ورزشی طی پنج ماهه امسال خبر داد و گفت: راه اندازی خانه های ورزش در روستاها باید جدی گرفته شود و دهیاران و شوراها باید همکاری لازم را داشته باشند که از سوی اداره ورزش و جوانان ۲۵ میلیون تومان برای تجهیزات ورزشی این خانه ها اختصاص می یابد. 

وی افزود: فضاهای لازم برای زیرساختهای ورزشی رایگان در شهرها و روستاهای شهرستان آبیک باید فراهم و رشته های ورزشی پارکی در فضاهای بلااستفاده شهرها راه اندازی شود تا شاهد حضور جوانان در این فضاها باشیم. 

این مسئول بیان کرد: ورزشکاران بعد از دوره قهرمانی نباید رها شوند و لازم است به مسائل شغلی آنان توجه شود. 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک برگزاری رویدادها و مسابقات ورزشی در تمام رشته های ورزشی را برای ترغیب نسل نوجوان و جوان به سمت ورزش و مصون ماندن آنها از اعتیاد ضروری بیان کرد.


منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر