پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6147
۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۲۷
اندازه متن
استاندار لرستان مطرح کرد؛

پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به بهبود یافتگان اعتیاد

خرم‌آباد- استاندار لرستان از پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به بهبود یافتگان اعتیاد در این استان در راستای ایجاد اشتغال خبر داد.
پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به بهبود یافتگان

به گزارش ادنا و به نقل از خبرنگار مهر، فرهاد زیویار شامگاه سه شنبه در حاشیه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی گفت: رفع معضل اعتیاد و جرایم حوزه مواد مخدر نیازمند همکاری همه جانبه در ارائه برنامه‌ها، همفکری، هم افزایی و اجرایی کردن اقدامات است.

وی اظهار داشت: اعتیاد و درگیری با مواد مخدر یک معضل اجتماعی است که به نوعی همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد از این رو لازم است برای مبارزه با آن چاره اندیشی و برنامه‌های جامع و مدون که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد در دستور کار قرار گیرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ملزم به شناخت و بررسی شرایط استان و ارائه راهکارهای مناسب در این رابطه هستند.

زیویار یادآور شد: حرفه آموزی و ایجاد اشتغال نقش مهمی در کاهش جرایم مربوط به مواد مخدر دارد از این رو لازم است در برنامه ریزی ها، این موضوع به خوبی دیده شود.

وی افزود: ایجاد کمپ‌های ماده ۱۵ فعال در حوزه ترک اعتیاد و کارگاه‌های حرفه آموزی از دیگر پیشنهادات خوب مطرح شده در این جلسه بود که لازم است شرایط حضور بخش خصوصی برای دایر کردن این مراکز در سطح استان فراهم شود.

استاندار لرستان ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد برای کمک به معتادین متجاهر که به کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، پس از طی دوران بیماری و بهبود نهایی اسناد هویتی آنها از طریق دستگاه‌های اجرایی ذیربط صادر و در اختیار قرار گیرد.

زیویار گفت: به منظور تضمین و کمک به آینده شغلی افراد بهبود یافته تدابیری اندیشیده شده تا پس از حرفه آموزی و کسب مجوزهای شغلی لازم، تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در اختیار آنها قرار گیرد.

وی عنوان کرد: اعتیاد به عنوان بیماری و فرد درگیر آن با نگاه یک بیمار در جامعه دیده می‌شود و لازم است همه اقشار جامعه به واسطه درگیر بودن با این معضل، نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشند تا بتوان شرایط جامعه را در این خصوص بهبود بخشید.


منبع: خبرگزاری مهر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر