پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6062
۰۱ امرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۰۵
اندازه متن

خاوران به یاورشهر تبدیل شد

امروز علیرضازاکانی، شهردار تهران به همراه خبرنگاران و دیگر مقامات شهرداری، ساختمان‌های "یاورشهر" را برای نگهداری معتادان کارتن خواب منع پذیرش، افتتاح کرد.
خاوران به یاورشهر تبدیل شد

گرمانخانه خاوران در گذشته برای جمع آوری معتادان در نظر گرفته شده بود اما حالا اسم آن در دوره جدید مدیریت شهری از گرمخانه به "یاور شهر" تغییر کرده و قرار است محلی برای نگهداری معتادان متجاهر بالای ۶۵ سال باشد.  نمایندگان رسانه های گروهی صبح امروز از این کمپ بازدید کردند. یاورشهر خاوران دارای ۷بند با ظرفیت ۶۰تخت در هر بند است که ۳۲۴فرد دارای اعتیاد در آن ساکن هستند.

به گفته علیرضا زاکانی، شهردار تهران این مرکز ویژه آسیب دیدگان اجتماعی منع پذیرش در شهر تهران است. اینطور که مسئولان شهرداری گزارش دادند امروز شش یاورشهر افتتاح شده است. مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری در این مراسم افتتاحیه این توضیحات را داده است: یاور شهر شماره یک، ظرفیت ۵۰۰نفری برای افراد بالای ۶۵سال، مرکز یاورشهر شماره ۲ظرفیت ۱۰۰نفری برای افراد زیر ۱۸سال، مرکز یاورشهر شماره ۳، ظرفیت ۱۵۰نفری برای افراد زخم باز، یاورشهر شماره ۴یا شفق سابق ظرفیت هزار نفری، یاورشهر شماره ۵ویژه بانوان با ظرفیت ۲۰۰نفری و یاورشهر شماره ۶در محل اخوان سابق، ظرفیت ۱۰۰۰نفری را داراست.

همچنین گفته شده که در مرکز یاورشهر شماره ۵ویژه بانوان، محل پرورش گل و گیاه و یک مرکز کارآفرینی ایجاد شده تا بتوانیم علاوه بر نگهداری از مددجویان، آنان را توانمند و دارای شغل به خانه بازگردانیم.






پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر