پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 504
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
اندازه متن
معاون شهردار تهران:

کمتر از 5 درصد کارتن خواب های پایتخت، زن هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران شمار بانوان کارتن خواب در پایتخت را کمتر از پنج درصد مجموع این افراد اعلام کرد.
حجت الاسلام میثم امرودیمعاون شهردار تهران

به گزارش  پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرگزاری ایرنا حجت الاسلام میثم امرودی در حاشیه نشست قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: «گاهی در حدود 70 تا 80 درصد معتادان جمع آوری شده از سطح شهر تهران شهرستانی هستند که بر اساس تصمیم گرفته شده در قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی، پس از جمع آوری این افراد، تلاش خواهد شد که به شهر خود بازگردند تا آمار واقعی معتادان متجاهر شهر تهران مشخص شود. »

وی با تأکید بر اینکه وظیفه شهرداری تنها جمع آوری و نگهداری این معتادان است، گفت: «بحث درمان، آموزش و وضع خانوادگی این معتادان از توان و حیطه وظایف شهرداری خارج بوده و بر عهده استانداری تهران است. »

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در جریان ساماندهی آسیب های اجتماعی از جمله تکدی گری، اعتیاد، زنان خیابانی و کارتن خواب ها دستگاه های مختلفی مرتبط و تأثیر گذارند، تأکید کرد: «از آنجا که در این روند هر دستگاهی به تنهایی ورود می کند، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود بلکه باید همه دستگاه ها با هماهنگی نسبت به یک آسیب اجتماعی اقدام کنند. »

امرودی ابراز امیدواری کرد؛ با تشکیل قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی در استان تهران تصمیمات به صورت شورایی گرفته شده و اجرایی شود.

معاون فرهنگی شهردار تهران اضافه کرد: «روند ساماندهی آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد یک زنجیره متصل به هم است و جمع آوری معتاد، محل نگهداری، نحوه درمان، ایجاد شغل و سرپرستی خانواده معتادان از جمله مواردی است که باید در جریان برخورد با پدیده اعتیاد و معتادان مورد توجه قرار گیرد. »

وی ادامه داد:« گاهی اوقات لازم است پس از ترک اعتیاد یک معتاد، سازمان بهزیستی با بدنه کارشناسی قوی خود تا شش ماه نسبت به شرایط زندگی فرد و خانواده اش، اطلاع داشته و در موارد مقتضی، مشاوره های لازم را انجام دهد.»

منبع : خبرگزاری ایرنا 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر