پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4509
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۱۴
اندازه متن

تنها کمپ درمان معتادان زخم‌باز کشور در ورامین تحت پوشش بیمه می‌رود

رئیس بهزیستی شهرستان ورامین گفت: معتادان متجاهری که در تنها کمپ معتادن دارای زخم باز کشور تحت درمان قرار دارند، بر اساس تفاهم نامه منعقد شده زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
کمپ احسان

 رئیس بهزیستی شهرستان ورامین گفت: معتادان متجاهری که در تنها کمپ معتادن دارای زخم باز کشور تحت درمان قرار دارند، بر اساس تفاهم نامه منعقد شده زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، اعظم هراتی گفت: کمپ ماده ۱۶ احسان ورامین، تنها مرکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر زخم باز کشور است که خدمات تخصصی خود را به ۴۰۰ نفر از این افراد ارائه می‌دهد.

وی افزود: این مرکز معتادان متجاهری را که با دستور قاضی ویژه طرح معرفی می‌شوند، پذیرش کرده و اجازه پذیرش معتادان متجاهر معلول و یا فاقد زخم باز را ندارد.

هراتی اظهار داشت: این مرکز به عنوان تنها کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ زخم باز کشور، در مسیر خدمت‌رسانی به معتادان، با مشکلاتی مواجه است که روز گذشته بررسی و دستورات لازم برای رفع آن صادر شد.

وی گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه، معتادان بستری در این مرکز به منظور دریافت خدمات بستری و سرپایی، زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند ضمن این که شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان شهید مفتح ورامین داروی مورد نیاز این مرکز را تأمین می‌کند.

هراتی اظهار داشت: بیمارستان هفت تیر نیز به عنوان بیمارستان پشتیبان این مرکز پس از بیمارستان شهید مفتح ورامین در نظر گرفته شد و بهزیستی استان تهران نیز اقلام بهداشتی، شوینده و تهیه یک دستگاه اتوکلاو و الکتروشوک را بر عهده گرفت.

رئیس بهزیستی ورامین اضافه کرد: با توجه به این که این مرکز مجاز به پذیرش معتادان متجاهر با زخم باز است، مقرر شد تا یک پزشک در مرکز غربالگری جمع آوری این افراد مستقر شود و نسبت به بررسی وضعیت معتادان برای داشتن شرایط لازم برای بستری در مرکز احسان اقدام کند.

وی گفت: با استقرار یک پزشک در این مرکز، بیماران مبتلا به اچ.آی.وی مثبت برای درمان به خارج از این مرکز اعزام نشده و در همان مکان نسبت به مداوای آنها اقدام می‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر