پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4406
۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۶
اندازه متن
مدیر اجرایی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد:

مواد مخدر با پولشویی رابطه مستقیم دارد

ایران در حوزه مبارزه، تجارب ارزنده‌ای دارد و ما به دنبال آن هستیم که دانش ایران را در این حوزه به کشورهای منطقه و کشورهای عضو این دفتر، منتقل و در حوزه‌های مختلف نیز با ایران همکاری کنیم.
قاچاق مواد مخدر

مدیر اجرایی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه مواد مخدر با پولشویی رابطه مستقیم دارد، گفت: لازم است که ایران برای گسترش بیشتر همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، قادا والی، مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در نشست ویدئو کنفرانسی با اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: حجم کشفیات مواد مخدر از سوی ایران هر فردی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این قابل ستایش است، قطعاً مردم و جامعه جهانی برای اقداماتی که ایران در امر مبارزه انجام می‌دهد، اهمیت خاصی قائل هستند.

وی افزود: لازم است که ایران برای گسترش بیشتر همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای کمک کند؛ زیرا مواد مخدر موضوعی فرامرزی است و در سطح منطقه نیاز به کمک ایران است.

مدیر اجرایی دفتر UNODC با بیان اینکه حمایت ایران از ابتکار سه جانبه حائز اهمیت است، پیشنهاد داد که نشست مجازی ابتکار سه جانبه در دسامبر ۲۰۲۰ یا ژانویه ۲۰۲۱ با حضور مسئولان سه کشور با هدف «فعال سازی همکاری منطقه‌ای» برگزار شود.

والی گفت: بین مواد مخدر با جرایم سازمان یافته همچون پول‌شویی پیوندی وجود دارد و وضعیت پیچیده سیاسی دنیای امروز نیز امر مبارزه را با مخاطره روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه UNODC ایران را شریک مهم خود می‌داند، افزود: ایران در حوزه مبارزه، تجارب ارزنده‌ای دارد و ما به دنبال آن هستیم که دانش ایران را در این حوزه به کشورهای منطقه و کشورهای عضو این دفتر، منتقل و در حوزه‌های مختلف نیز با ایران همکاری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر