پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4319
۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۸
اندازه متن
دادستان تهران مطرح کرد:

لزوم تغییر کاربری مراکزبهاران/ظرفیت پذیرش معتادان متجاهرکافی نیست

من هنوز از مراکز بهاران بازدید نداشته‌ام اما اگر در بازدید به این نتیجه برسیم که این مراکز می‌توانند تغییر کاربری دهند و از ظرفیت آنها برای پذیرش معتادان متجاهر استفاده کرد، حتماً این پیشنهاد داده می‌شود.
علی القاصی مهر

دادستان تهران با اشاره به اینکه مراکز نگهداری معتادان متجاهر کافی نیست، گفت: در صورت وجود امکانات مورد نیاز، از مراکز بهاران برای پذیرش معتادان متجاهر استفاده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، علی القاصی مهر، دادستان تهران اظهار کرد: پیگیر هستیم تا دولت مراکز ترک اعتیاد را افزایش دهد چرا که مراکز ترک اعتیاد برای معتادان متجاهر کم است و نیاز به ظرفیت‌های بیشتری داریم.

وی افزود: مراکزی باید برای معتادان متجاهر در نظر گرفته شود که معتادان بتوانند در آن مراکز اقدامات درمانی را فرا بگیرند و بازپروری شوند.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نیاز به تغییر کاربری مراکز بهاران برای پذیرش معتادان متجاهر هست، گفت: من هنوز از این مراکز بازدید نداشته‌ام اما اگر در بازدید به این نتیجه برسیم که این مراکز می‌توانند تغییر کاربری دهند و از ظرفیت آنها برای پذیرش معتادان متجاهر استفاده کرد، حتماً این پیشنهاد داده می‌شود.

به گزارش مهر، مراکز بهاران متعلق به شهرداری تهران است که در راستای توانمندسازی معتادان فعالیت می‌کند و تا به الان پذیرش معتادان در قالب ترک اعتیاد را نداشته است. بهاران یک مرکز کارآفرینی است و تنها کسانی قدم به آن می‌گذارند که پیش از این اعتیادشان را ترک کرده‌اند. بنا به گفته مسئولان شهرداری هر منطقه در پایتخت حداقل یک مرکز بهاران دارد و تا به الان ۴۴ مرکز بهاران در پایتخت در حال فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری مهر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر