پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4302
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۳۱
اندازه متن
نشست رئیس دستگاه قضا با اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر

تاکید رئیس قوه قضاییه بر ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر

مطلقا اجازه داده نمی‌شود که یک منطقه از یک شهر یا هیچ گوشه از تهران یا هرجایی از کشور وجود داشته باشد که در آنجا معتادان متجاهر آزادانه حضور داشته باشند و زندگی را برای مردم دچار مشکل و ناامنی کنند.
رئیسی

رئیس دستگاه قضا با اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر دیدار و  بر ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا وسیما،حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز در نشستی با اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: اینکه مبارزه با موادمخدر در کشور به صورت ستادی صورت می‌گیرد، معنایش این است که همه دستگاه‌های مسئول باید آن را از مهمترین مسایل کشور بدانند و با همکاری، هم افزایی و همراهی هم با این مساله بسیار مهم مبارزه شود.

وی گفت: اگر امروز در نگاه مسئولان کشور؛ موادمخدر از مهمترین مسایل کشور تلقی نشود، متناسب با واقعیت آن، ظرفیت‌های کشور برای مبارزه با آن به کار گرفته نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: اینکه در قانون پیش بینی شده است ستاد مبارزه با موادمخدر به ریاست بالاترین مقام اجرایی کشور تشکیل شود به این خاطر است که همه ظرفیت‌های کشور برای مبارزه با موادمخدر بسیج شود و همه بخش‌ها باید با همه توان خود برای مبارزه با این معضل حس پیدا کنند و در میدان مبارزه حضور یابند.
وی افزود: امروز موادمخدر یک معضل و مشکل جدی است که همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور را درگیر می‌کند و بنیاد خانواده را تهدید کرده است و باعث ایجاد مشکل روحی، ​ روانی و اخلاقی در خانواده‌ها به ویژه برای جوانان و نوجوانان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود در نشست با اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: مطلقا اجازه داده نمی‌شود که یک منطقه از یک شهر یا هیچ گوشه از تهران یا هرجایی از کشور وجود داشته باشد که در آنجا معتادان متجاهر آزادانه حضور داشته باشند و زندگی را برای مردم دچار مشکل و ناامنی کنند.

وی افزود: حتما باید معتادان متجاهر جمع آوری و در مراکز مختلف از جمله مراکز مربوط به دولت یا سازمان زندان‌ها نگهداری شوند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به کم بودن مدت حبس یک ماهه تا سه ماهه برای معتادان متجاهر که دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر هم به آن اشاره کرد، گفت: حتما باید این مساله اصلاح و مدت زمان حبس معتادان متجاهر افزایش یابد و ما هم با این مساله موافق هستیم که معتاد متجاهر باید بداند که مجرم است و با او باید به عنوان مجرم برخورد شود.
رئیس دستگاه قضا افزود: منتها این که همه معتادان متجاهر در زندان نگهداری شوند، ضرورتی ندارد و اینکه آمار زندانی‌ها را با معتاد‌ها بالا ببریم درست نیست
وی تصریح کرد:​باید معتادان متجاهر و نیز قاچاقچیان حرفه‌ای را از بقیه زندانی‌ها جدا کرد و با آن‌ها به ویژه با قاچاقچیان حرفه‌ای برخورد متناسب با خودشان انجام داد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: نباید اجازه داد معتاد متجاهر برای مردم ایجاد اذیت و زحمت کند.
وی افزود: باید جدی پیگیری شود تا مناطق آلوده کشور به معتادان متجاهر پاکسازی شود.
رئیس قوه قضائیه گفت: در این باره کمک گرفتن از مردم و سازمان‌های مردم نهاد بسیار موثر است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: هم اکنون در جامعه به مواد مخدر و اعتیاد، نفرت عمومی وجود دارد و باید برای تشدید مبارزه با مواد مخدر از این نفرت عمومی حداکثر بهره برده شود.

حجت اسلام و المسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود در جمع اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: اقدام‌های فداکارانه که در مرز‌ها برای مبارزه با باند‌های قاچاق مواد مخدر صورت می‌گیرد، نشان هوشیاری و بیداری در برخورد با معضل مواد مخدر در مرزهاست.
وی اضافه کرد: توسعه کار اطلاعاتی و امنیتی در مسیر مبارزه با مواد مخدر همچنان ضرورت دارد و می‌تواند از اقدامات پیشگیرانه در این مسیر باشد.
رئیس قوه قضاییه گفت: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و ضربه به بنیان‌های اقتصادی آنان نیز ضروری است و باید کمر قدرت اقتصادی آنان شکسته شود.
 حجت اسلام و المسلمین رئیسی افزود: اینکه اموال قاچاقچیان مواد مخدر به آنان استرداد شود و برخی نیز دنبال آن هستند؛ اصلا معنا ندارد.
وی گفت: قاچاقچیان مواد مخدر که به بنیان‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ضربه جدی می‌زنند و باعث آسیب دیدن کیان خانواده می‌شوند باید بدانند که اموال آنان مصادره می‌شود و به هیچ عنوان به آن‌ها برگردانده نخواهد شد.
رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: نباید اجازه داد که اموال، منزل و خودرویی که قاچاقچیان مواد مخدر برای پیشبرد کار خود استفاده می‌کنند، به آن‌ها بازگردد.
 حجت اسلام و المسلمین رئیسی اضافه کرد: حساب‌های بانکی قاچاقچیان بسته و از این طریق از پولشویی جلوگیری شود و این‌ها از کار‌های پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر است که تاکنون صورت گرفته است و باید با قدرت ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه سخنانش در جمع اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: آیا این درست است که قاچاقچیان مواد مخدر برای توزیع مواد مخدر از فضای مجازی استفاده کنند؟
وی تصریح کرد: این وظیفه همه مسئولان به ویژه کسانی است که در حوزه فضای مجازی مسئولیت دارند.
رئیس قوه قضاییه گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه داد قاچاقچیان مواد مخدر از فضای مجازی برای کار استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: مسئولان حوزه فضای مجازی کشور در این زمینه ماموریت و مسئولیت جدی دارند.
وی گفت: پیشگیری در حوزه مواد مخدر بسیار جدی و محوری است.
رئیس قوه قضاییه افزود: اقدامات مربوط به فرهنگ سازی از جمله در حوزه رسانه ملی و آموزش و پرورش و همه دستگاه‌های مسئول در حوزه‌های اجتماعی، برای پیشگیری در عرصه مواد مخدر بسیار ضروری است و همه این دستگاه‌ها باید وظیفه قانونی خود را در این عرصه انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: به هیچ عنوان کوتاهی این دستگاه‌ها در این زمینه قابل قبول نیست و اصلا نباید به این مسئله به عنوان یک مسئله عادی نگاه شود.
رئیس دستگاه قضا گفت: باید توجه داشت که بسیاری از ناامنی‌ها و سرقت‌ها مربوط به معتادان است بنابراین باید مواد مخدر از مهم‌ترین مسائل کشور تلقی شود.

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما 

https://bit.ly/3bDYYUP

https://bit.ly/2EVQj4p

https://bit.ly/3364uf9

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر